Fransız Perno 8.3 milyar dolara Absolut Vodka’yı ‘fondip’ yaptı
Dünyanın en ünlü markalarından İsveçli Absolut Vodka, 8.34 milyar dolara Fransız Perno Ricard’a satıldı. Perno Ricard, dünyanın en fazla satılan 4 markasından biri olan Absolut’le, alkollü içkide lider olan İngiliz Diageo’ya kafa tutacak. Fransız şirket, ünlü votka markasıyla ABD’deki pazar payını artırmayı hedefliyor
DünyanIn ikinci büyük içki üreticisi Fransız Perno Ricard, İsveç’in Ikea ve Volvo ile birlikte dünyada en tanınmış markası olan Absolut Vodka’nın üreticisi Vin&Sprit’i, 8.34 milyar dolara (5.28 milyar euro) satın aldı. İsveç devletinin, kamuya ait Absolut için açtığı ihaleye Perno Ricard’ın yanı sıra ABD’li alkollü içkiler üreticisi Fortune Brands, Bermuda merkezli dünyanın en büyük rom üreticisi Bacardi ile İsveç merkezli EQT katıldı. Kıyasıya geçen ihalede, satışından önce analistlerin 5.7 milyar dolar değer biçtiği ünlü votka markası, borçlar dahil olmak üzere öngörülenin yüzde 46 daha fazlasına Fransızlar’ın oldu. İmza töreni sonrasında açıklama yapan İsveç hükümeti, Chivas Regal viski ve Mumm şampanya gibi tanınmış markaların üreticisi Perno Ricard’ın Vin&Sprit’in merkezini İsveç’te tutma eğiliminde olduğunu bildirdi. Perno Ricard’ın Finansman Müdürü Emmanuel Babeau ise “Absolut Vodka yaratıcılık, modernite ve emsalsiz bir tarzla güçlü bağlara sahip ikonik bir marka. Dünya çapında en büyük getiriye sahip ve yıllık satışları 10 milyon kasanın üzerinde olan dört markadan biri” dedi. Perno Ricard, Absolut Vodka’yla özellikle ABD’deki pazar payını artırmayı hedefliyor. Absolut Vodka’nın üretiminin yarıya yakını ABD’de satılıyor. Fransız şirket ayrıca bu satın almayla yılda 125-150 milyon euro tasarruf etmiş olacak.
10.7 milyon kasa satıldı
Vin&Sprit’in mücevheri olarak değerlendirilen, Absolut Vodka’dan, geçen yıl 12 şişelik kasalardan 10.7 milyon adet satılmıştı. Absolut Vodka, İngiliz alkollü içki üreticisi Diageo’nun ürettiği Smirnoff votka, Bacardi rom ve yine Diageo tarafından üretilen Johnnie Walker’ın ardından dünyanın en fazla satan dördüncü markası özelliğine sahip.