ABD`nin sembolü IBM 1.7 milyar $`a Çinli oldu

Güncelleme Tarihi:

ABD`nin sembolü IBM 1.7 milyar $`a Çinli oldu
Oluşturulma Tarihi: Aralık 09, 2004 10:33

Çinli Lenovo, IBM`in kişisel bilgisayar bölümünü 1.75 milyar dolara satın aldı. Anlaşmayla Lenovo dünyanın üçüncü büyük PC üreticisi haline geldi. Bu anlaşma aynı zamanda, bir Çin şirketinin yurtdışında yaptığı en büyük doğrudan yabancı sermaye yatırımı olarak da tarihe geçti


Çin`in en büyük bilgisayar üreticisi Lenovo artık ABD`nin sembol markalarından biri olan IBM`in yeni sahibi. Kişisel bilgisayarın yaratıcısı IBM, PC bölümünü, Çin`in en büyük üreticisi Lenovo`ya 1.75 milyar dolara sattı. Lenovo, anlaşmaya göre IBM`in isim haklarını da beş yıl boyunca kullanabilecek.

Merkez`de Pekin`den New York`a taşınacak
PC üretiminde sekizinci sırada bulunan Lenovo, IBM`i aldıktan sonra sahip olduğu yüzde 8`lik pazar payıyla Dell ve Hewlett-Packard`ın ardından sektörde üçüncü büyük oyuncu haline gelecek.

Bu anlaşma aynı zamanda, bir Çin şirketinin yurtdışında yaptığı en büyük doğrudan yabancı sermaye yatırımı anlamına geliyor. Satış anlaşması çerçevesinde Lenovo, ödemenin 600 milyon dolarlık bölümünü nakit, 650 milyon dolarlık bölümünü hisse senedi ve kalan 500 milyon dolarlık bölümünü de IBM`in borçlarını üstlenerek yapacak. IBM, PC bölümünün satılması ile doyuma ulaştığını düşündüğü bu pazardan çekilerek, kâr marjı yüksek kurumsal servislere yönelmeyi hedefliyor.

Lenovo`nun gerçekleştireceği işlemle, şirketin toplam gelirinin 12 milyar doları bulması bekleniyor. Lenovo, şirket merkezini Pekin`den New York`a taşırken, IBM`in PC bölümü başkanı Stephen Ward, yeni şirketin CEO`su olacak. Halen Lenovo`nun Başkanı ve CEO`su konumundaki Yuanqing Yang de yeni şirketin başkanlığını üstlenecek. Lenovo`nun sahipliğindeki IBM, PC bölümünde 10 bini IBM`den olmak üzere yaklaşık 20 bin kişi çalışacak.

IBM kendi yarattığı pazardan çekiliyor
IBM, 1981 yılında ilk PC`yi çıkardı. Daha önce sadece araştırma merkezlerinde kullanılan PC, IBM sayesinde günlük hayatımıza girmiş oldu. IBM`in bu adımından sonra `Personal Computer` yani `Kişisel Bilgisayar` adı altında yeni bir pazar ortaya çıktı. Ancak bu yılın son çeyreğinde IBM`in dünyadaki PC pazar payı yüzde 5.6`ya kadar düştü. IBM, dünya sıralamasında üçüncü sırada görünse bile pazar liderleri yüzde 16.8`lik Dell ve yüzde 15`lik HP`nin çok gerisinde kaldı. Bu nedenle IBM, kendi yarattığı pazardan çıkmak zorunda kaldı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!