ABD’li Tariş’te ortalama 112 dolar harcıyor

Güncelleme Tarihi:

ABD’li Tariş’te ortalama 112 dolar harcıyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 18, 2004 09:29

Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Birliği’nin zeytinyağı, zeytin, sabun gibi ürünlerin satıldığı ABD’nin Chicago kentindeki TA-ZE Mağazası ilk bir ayında büyük ilgi gördü. Kişi başına ortalama alışverişin 112 dolar olduğu ve 2 bin 500 kalemden fazla ürünün satıldığı mağazada, Chicagolular en çok zeytinyağı satın aldı.

Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Birliği Başkanı Cahit Çetin, ABD’nin Chicago kentinde yıllık 1.7 milyar dolarlık alışveriş hacmi olan ünlü Michigan Avenue’deki alışveriş merkezi North Bridge Shopping Center’da, Türk girişimci Didem Tapban tarafından 30 Eylül’de açılan TA-ZE Mağazası’nın her gün yüzlerce kişi tarafından ziyaret edildiğini söyledi.

LİTRESİ 26 DOLAR

Cahit Çetin, ‘ABD’de zeytinyağı fiyatları çok daha yüksek. Mağazamızdan şu ana kadar 2 bin 500 kalemden fazla mal satıldı. Kişi başına alışveriş ortalaması 112 dolar gibi yüksek bir rakam’ diye konuştu. ABD’de sattıkları zeytinyağlarının çeşitlerine göre bir litresinin fiyatının 26 dolara kadar çıktığına dikkat çeken Çetin, ‘Kendi markanızla, ambalajınızla satınca böyle fiyatlardan satış yapma şansınız var. Bu da zeytinyağının artık dökme değil kutulu, markalı, ambalajlı satılmasının gerekliliğini bir kez daha gösteriyor. Ayrıca ABD’de çok değerli bir ürün. Tüketim trendi giderek artıyor’ dedi

EN ÇOK ZEYTİNYAĞI

Mağazada 300 çeşitten fazla ürün satıldığını belirten Çetin, satışlar içinde yüzde 43 ile zeytinyağının başı çektiğini söyledi. Zeytinyağını yüzde 14 ile sabun, yüzde 12 ile gurme ürünleri ve yüzde 7.8 ile zeytinin izlediğini belirten Çetin, ‘Geri kalan yüzde 23.2’nin içinde zeytin, incir, aksesuvar ve yemek kitapları var’ dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!