Oluşturulma Tarihi: Mayıs 05, 2005 09:293dk okuma
McDonald’s, Türkiye’deki lisansıyla büyüme stratejilerini Anadolu Grubu’na emanet etti. McDonald’s Başkan Yardımcısı Jim Kramer’le anlaşma imzalayan Anadolu Grubu İcra Başkanı Tuncay Özilhan, ‘McDonald’s’ın kapısını 1977’de çalmıştım, olmadı. İçimizdeki ilgi sönmemiş’ dedi.
ANADOLU Grubu, McDonald’s Türkiye’nin hisselerinin tamamını satın alarak, McDonald’s Türkiye lisansı ile restoran işletme, geliştirme ve yeni restoran açma hakkını elde etti. Anadolu Grubu, Türkiye’de 81 restoranıyla 19 yıldır faaliyet gösteren McDonald’s Türkiye’nin hisselerini 20 yıllığına satın alarak, McDonald’s’ın Türkiye’deki yerel lisansörü oldu. Anadolu Grubu’na devreden anlaşma Anadolu Grubu İcra Başkanı Tuncay Özilhan ve McDonald’s Başkan Yardımcısı Jim Kramer tarafından imzalandı.
ÖZİLHAN’DAN ETKİLENDİK:
McDonald’s Başkan Yardımcısı Jim Kramer, ‘Türkiye pazarı ve Türkiye’nin geleceğine büyük bir güven duyuyuyoruz. Türkiye’deki restoranlarımızın sayısı da gelecek bir kaç yıl içinde artacaktır’ dedi. ‘Türkiye’de artık seçkin bir ortağımız olduğu için güven duymaktayız’ diyen Kramer, şöyle devam etti: ‘Anadolu Grubu’nun doğruluğu, dürüstlüğü, iş etiği, mali gücü ve itibarı ile Tuncay Özilhan ve ekibinin McDonald’s Türkiye’nin daha da gelişmesi ve büyümesi ve mevcut yönetimle birlikte markamızı Türkiye’de güçlendirme alanındaki şahsi taahhüdü bizi fazlasıyla etkilemiş bulunuyor.’
DEVİR 4 HAFTA SONRA:
Anadolu Grubu İcra Başkanı Tuncay Özilhan, Anadolu Grubu ile McDonald’s arasında yapılan lisans anlaşmasının imza töreninde yaptığı konuşmada, McDonald’s Corporation ile geçen yıl Kasım ayı sonunda imzalanan ön mutabakat ile başlayan çalışmaların, 5 aylık sürenin sonunda imza aşamasına geldiğini kaydetti. Devir işlemlerinin dört hafta içinde yapılacağını belirten Özilhan, ‘Son fiyat kapanış günü belli olacak. O yüzden fiyatı açıklayamıyoruz’ dedi. Ancak Türkiye genelinde 81 restoranı bulunan Mc Donald’s Türkiye için Anadolu Grubu’nun 70-80 milyon
dolar arasında bir rakam ödeyeceği tahmin ediliyor.
1977’DE GERİ ÇEVİRMİŞTİ:
2000’li yılların stratejik planı içinde hızlı yemek sektörüne girme düşünceleri olduğunu belirten Özilhan, bu isteğini şöyle anlattı: ‘Ben ilk McDonald’s’a 1977 senesinde gittim. Daha sonra Frankfurt’taki ofise gittim. Mc Donald’s Türkiye için talepte bulundum. O tarihlerde McDonald’s’ın politikası daha ziyade bireysel teşebbüslerle çalışma yönündeydi. Beni geri çevirdiler. Zaman geçti, içimizde ilgi sönmemiş. McDonalds’ın stratejik ortak aradığını duyduğumuz zaman müracaat ettik. 6 aylık süreçte bu gelişim oluştu. Bu keyif verici bir hadise.’
Mc Donald’s etiyle, suyuyla kolasıyla Türkiye’den
TUNCAY Özilhan, bir gazetecinin Mc Donald’s’ın Amerikan şirketi olması nedeniyle karşılaşabilecekleri tepkileri sorması üzerine ise, şu yanıtı verdi: ‘Türkiye-ABD ilişkileri gayet iyi gidiyordu. Son dönemde Irak konusunda bir takım olaylar oldu. Ben bunun geçici olacağı düşüncecisindeyim. McDonald’s, Anadolu Grubu’na geçmesiyle tamamen Türk sermayesi olan bir kuruluş oldu. Tedarikinin yüzde 98’ini Türkiye’den yapıyor. Bütün çalışanları Türk. Dolayısıyla eti Türkiye’den, suyu Türkiye’den, kolası Türkiye’den... Bundan daha Türk firması olmaz diye düşünüyorum.’
20 yıl için anlaştık 30 yıla çıkabilir
TÜRKİYE genelinde 81 olan restoran sayısının çoğaltılarak Mc Donald’s Türkiye’nin gelişmesi ve daha da büyümesi için destek vereceklerini ifade eden Özilhan, ‘McDonald’s Türkiye’nin yeni başarıları için var olan gücümüzle çalışacağız’ dedi. Özilhan, 3 yıl içinde 12 adet restoran açacaklarını, bu rakamın daha da yukarılara çıkabileceğini kaydetti. Özilhan, 20 yılın sonunda anlaşmanın 10 yıl daha uzatılabileceğini belirterek, ‘İki taraf da memnunsa, beklediğini alıyorsa devam eden bir iş olacaktır’ dedi.
Mc Donald’s Türkiye’nin cirosu 73 milyon dolar
Mc Donald’s Türkiye Genel Müdürü Sadi Fansa da, Mc Donald’s Türkiye’nin geçen yıl 73 milyon dolar ciro elde ettiğini ve karlı bir şirket olduğunu söyledi. Fansa, Mc Donalds Türkiye’nin 2005 yılı ciro beklentisinin ise açılacak yeni restoranlara bağlı olduğunu belirterek, yemek sektörü içinde fast foodların yüzde 10’luk bir pazar payına sahip olduğunu, Mc Donald’s’ın ise bunun içindeki payının 6.5 olduğunu kaydetti. 19 yıldır Türkiye’de faaliyet gösteren McDonald’s Türkiye, ülke genelinde 81 restoranda yılda 50 milyon müşteriye ulaşıyor.