2008`de Burger King`lerde `trans sıfır yağ` kullanılacak

Güncelleme Tarihi:

2008`de Burger King`lerde `trans sıfır yağ` kullanılacak
Oluşturulma Tarihi: Kasım 02, 2007 12:10

Fast food (hızlı servis) restoranlarda kullanılan trans yağlar tüm dünyada tartışılıyor. Vücuttaki kötü kolesterol düzeyini yükseltip, iyi kolesterol düzeyini düşürerek kalp ve damar sağlığı açısından zararlı olan bu yağlar bitkisel yağların kızarma sürelerinin uzamasıyla oluşuyor. Trans yağlar fast food restoranlarda ve özellikle kızarmış patateste bol miktarda buluyor. Amerika 2008`den itibaren bütün trans yağ kullanımını yasakladı. Bu karar aralarında Burger King ve McDonald`s gibi restoran Zincirlerinin de bulunduğu 24 bin işletmeyi kapsıyor.


Haberin Devamı

Kısıtlama yok
Trans yağı kullanımında Türkiye`de bir kısıtlama olmamasına rağmen Burger King restoranlarının çoğunda trans sıfır yağ kullanmaya başladıklarını belirten Tab Gıda Genel Müdürü Caner Dikici, bu uygulamayı 2008`den itibaren tüm restoranlarına yayacaklarını söyledi. Trans sıfırın sonsuza kadar zararsız anlamına gelmediğini söyleyen Dikici, Aslında trans yağlar da kötü değil. Sadece kullanım süresi önemli. Siz trans sıfır yağ kullanıyorum diye yağı hiç değiştirmeden sürekli kullanırsanız bir süre sonra o da zararlı hale gelir dedi.

Dünyanın en büyük fast food zincirlerinden biri olan Burger King`i 1995`te Türkiye`ye getiren Ata Grubu`na bağlı Tab Gıda`nın genel müdürü Caner Dikici, 2001`den beri verdikleri franchise`larla (isim hakkı satışı) 31 ilde 186 restorana ulaştıklarını ifade etti. Cirolarının 270 milyon YTL`ye çıktığını ifade eden Dikici, Türkiye`nin, Amerika`nın 50 eyaleti, dünyanın 65 ülkesi arasında restoran açma hızı ve sayısı bakımından Avrupa`nın en başarılı ülkesi seçildiğini belirtti.
Dikici, Tab Gıda olarak pizza ve kızarmış tavuk işine de girdiklerini söyledi. İtalyan Sbarro ailesi tarafından Amerika`da açılan ve 30 ülkede 1000 restorana ulaşan hızlı servis zinciri olan Sbarro`yu Türkiye`ye getirdiklerini söyleyen Dikici, 280 çeşit ürünle hizmet veren Sbarro markasıyla üçü İstanbul`da olmak üzere 12 restoran açtık. Hedefimiz yıl sonuna kadar 20, önümüzdeki yıl sonuna kadar da 40 restorana ulaşmak açıklamasını yaptı.

Sbarro`ların özelliğinin pizza hamuru dahil olmak üzere tüm malzemelerinin günlük hazırlanması olduğunu belirten Dikici, 10 yıllık hedeflerinin 300 restorana ulaşmak olduğunu söyledi.
Tab Gıda olarak kızarmış tavuk pazarında Kentucky Fried Chicken`ların en büyük rakibi Popeyes`i de Türkiye`ye taşıdıklarını ifade eden Caner Dikici, sektörde ciddi bir büyüme potansiyeli bulunduğunu söyledi.
Yeni açılan alışveriş merkezlerinin büyümeyi körüklediğine dikkat çeken Dikici, hızlı yemek sektöründe sağlıklı yaşam tartışmaları nedeniyle bir yapı değişikliği olduğunu anlattı. Dikici, İngiltere, İtalya gibi ülkelerde talep azalıyor. Bulgaristan, Polonya ve Latin Amerika ülkelerinde artıyor. Çin ise korkunç bir pazar diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!