Oluşturulma Tarihi: Şubat 04, 2005 09:194dk okuma
7 yılda 16.3 milyar dolarlık ciro hedefleyen Koç Holding, bu hedefine 5 yıl erken ulaşmayı başardı. Koç Holding CEO`su Bülend Özaydınlı, 2004 yılı cirolarının 16.2 milyar
dolar olduğunu açıkladı. Koç`un yurtdışı cirosu ise 7.5 milyar dolar oldu.
KOÇ Holding CEO`su Bülend Özaydınlı, Koç Topluluğu`nun konsolide ciroda 7 yılda ulaşmayı hedeflediği rakamı 2 yılda yakaladığını belirterek, 2002`de 6.8 milyar dolar olan ciromuzu, 2009`da 16.3 milyar dolara çıkarmayı hedefliyorduk. Oysa 2004 yılı sonunda 16.2 milyar dolara ulaştık dedi.
ÜÇ FARKLI RAKAM AÇIKLADI:
Özaydınlı, 12`incisi düzenlenen bilgilendirme toplantısında, Koç Topluluğu`nun elde ettiği sonuçları ilk kez hem Yeni Türk Lirası (YTL), hem
Euro hem de dolar bazında açıkladı.
CİRO YÜZDE 23 ARTTI:
Koç Topluluğu, 2004 yılında konsolide cirosunu yüzde 23 büyüme ile 21.8 milyar YTL`ye (16.2 milyar dolar) çıkardı. Toplululuğun toplam gelirlerinin üçte birinin yurt dışı satış ve gelirlerinden oluştuğunu söyleyen Özaydınlı, 157 şirketimizden 55`i yurt dışında faaliyet gösteriyor dedi.
DIŞ CİRO 7.5 MİLYAR DOLAR:
Özaydınlı, 2000 yılında 1.4 milyar dolar olan yurt dışı gelirlerinin ise 4 yılda 5 katına çıkarak 2004 yılında 7.5 milyar dolara ulaştığını söyledi. Özaydınlı, iç piyasada lider konumda bulundukları bir çok sektörde, pazar paylarını artırarak içeride büyüme imkanı çok kısıtlı olduğundan, hedefledikleri büyümeyi sağlamak için yurt dışına açılmanın bir zorunluluk haline geldiğini vurguladı.
2005 HEDEFLERİ:
2005 yılında Koç Topluluğu`nun yüzde 12 oranında büyümesini hedeflediklerini belirten Özaydınlı, 2004`te 21.8 milyar YTL. (16.2 milyar dolar) olan konsolide cironun 24.4 milyar YTL`ye yükselmesini planladıklarını söyledi. Özaydınlı, yurt dışı cirosunun da 2005 yılı sonunda 8.2 milyar dolara çıkmasını beklediklerini kaydetti.
Bu yıl 2 milyar dolar yatırım hedefimiz var
2004 yılında 652 milyon dolarlık yatırım yapan Koç Topluluğu`nun 2005 için yatırım planını 948 milyon dolar olarak açıklayan Bülend Özaydınlı, Yatırımlarımız hızlandı. Yeni satın almalarla birlikte yatırım rakamının 2 milyar dolarlara yükselebileceğini öngörüyoruz dedi.
İhracatın yüzde 9`unu tek başımıza yapıyoruz
BÜLEND Özaydınlı, 2002 yılında 865 milyon dolar olan Koç Topluluğu`nun ihracatının 2003`te 3.7 milyar dolara, 2004 yılında ise yüzde 12`lik artışla 5.7 milyar dolara ulaştığını söyledi. Özaydınlı, Koç Topluluğu`nun tek başına, Türkiye`nin 64 milyar dolarlık ihracatının yüzde 9`unu gerçekleştirdiğine işaret etti. Özaydınlı, 2005`te ise ihracatın yüzde 10 artıyla 6.3 millar dolara çıkarılmasını hedeflediklerini belirtti.
7 bin 700 kişiyi işe aldık, 61 bini aştık
KOÇ Topluluğu çalışan sayısının 2004 yılında yüzde 14 artışla 53 bin 900`den 61 bin 600`e çıktığını belirten Özaydınlı, 2005 yılında ise yüzde 6`lık artışla 65 bin 300 çalışana ulaşacaklarını söyledi. Özaydınlı, çalışanlarının yaklaşık yüzde 10`unun yurt dışındaki şirketlerinde istihdam edildiğine dikkat çekti.
Yılda yüzde 14 büyürüz
BÜLEND Özaydınlı, Türkiye`nin vizyonu Avrupa Birliği`ne tam üyelikse, Koç Holding`in vizyonunun da hızlı ve kárlı büyüme ile Avrupa`nın lider şirketlerinden biri haline gelmek olduğunu söyledi. Bu vizyon ile önlerine koydukları birinci temel hedeflerini, Bugünkü ve gelecekteki hisse değerimizi artırmak ve uzun vadeli liderlik için yüzde 12 karlılık ortamında, yıllık ortalama yüzde 14 büyüme olarak belirlediklerini aktardı.
Bazı şirketlerden çekildik yeni yatırıma kaynak bulduk
BÜLEND Özaydınlı, son birkaç yılda bazı sektörlerden çekilerek yeni yatırımlara kaynak yarattıklarını belirtti. Özaydınlı, Bunu yaparken hem topluluğumuza yeni kaynaklar sağladık. hem de odaklandığımız sektörlerde güçlendik. Bu işlerimizi devrederken de sektörlerinin güçlü ve deneyimli kurumlarını seçmeye özen gösterdik dedi. Özaydınlı, böylece bazı sektörlerden çekilmenin bir zayıflık olduğun önyargısını yıktıklarını da söyledi.
Wal-Mart`la çok görüştük ciddi bir şey yok, küsmedik
BÜLEND Özaydınlı, dev mağazalar zinciri Wal-Mart ile Migros arasındaki işbirliği görüşmeleri üzerine sorulan bir soruyu da şöyle yanıtladı: Migros perakende sektörünün lideri. Bu yüzden yabancı perakende kuruluşları Migros`tan zaman zaman hem görüş alır. Bugüne kadar Türkiye`de yatırım yapmış olan şirketler de dahil bir çok Avrupa ve dünya perakende zinciriyle Migros bu görüşmeleri yapmıştır. Wal-Mart da bunlardan bir. Wal-Mart ile bir kere görüşme yapılmadı. Birden fazla görüşme yapıldı. Nasıl bir işbirliği yapılır, işbirliği ortamı nasıl sağlanır, bunlar görüşüldü. Çünkü Wal-Mart`ın hem Türkiye`ye, hem de Rusya`ya karşı bir ilgisi var. Migros`un da her ülkede ciddi bir varlığı var. İleri aşamada bir görüşme sözkonusu olmamıştır. Ciddi söylenebilecek bir şey yok. Küsmedik, birbirimize küsecek birşey yapmadık.
Her Avrupalının evine bir Koç ürünü
KOÇ Topluluğu`nun en çok gurur duyduğu, en sık dile getirdikleri hedeflerinden birinin ‘Türkiye`nin her hanesinde bir Koç ürünü bulunması’ olduğuna işaret eden Bülend Özaydınlı, bugün ulaştıkları noktada artık hedeflerinin Avrupa`nın her hanesinde bir Koç ürünü görmek’ olduğunu söyledi. Bunun iddialı bir hedef olduğunu bildiklerini belirten Özaydınlı, şöyle devam etti: Ancak bu iddiamız gerçekçi temellere dayanmaktadır. 17 Aralık Türkiye için bir dönüm noktasının tescili olmuştur. 2005 yılından itibaren ülkemizin de Koç Topluluğu`nun da önünde yeni, beyaz bir sayfa açılıyor. Bu çerçevede, Avrupa`nın en büyük şirketlerinden biri olma vizyonunu taşıyan Topluluğumuz da önündeki performans çıtasını yükseltmektedir.