Oluşturulma Tarihi: Haziran 27, 2002 09:102dk okuma
Türk Milli Futbol Takımı`nın Dünya Kupası`nda yarı final oynaması, bira tüketimiyle forma satışlarını patlattı. Türkiye`deki bira tüketimi haziran ayında 10 milyon litre arttı. Forma satışları 1 milyon adede ulaştı. Sponsorların dağıttıklarıyla birlikte forma satışı 1.5 milyonu buldu.
TÜRK Milli Futbol Takımı`nın 2002 Dünya Kupası`nda elde ettiği başarılı sonuçlar Türkiye`de bira tüketimini yüzde 15 artırdı. Dünya Kupası`nın başlaması ve havaların ısınmasıyla birlikte bira tüketimi haziran ayında 80 milyon litreye ulaşarak mayıs ayına göre yaklaşık 10 milyon litre arttı.
Milli Takım ana sponsorlarından Efes Pilsen`in Pazarlama Direktörü Yüksel Gökbulut, krizle gerileyen bira tüketimini Milli Takım`ın yeniden canlandırdığını belirtti. Gökbulut, tüm dayanıksız tüketim mallarında krizle birlikte büyük bir gerilemenin yaşandığını ifade ederek, ‘‘Hem Dünya Kupası hem de mevsimselliğin etkisiyle sektörde canlanma yaşandı. Milli Takımımızın başarısıda satışlara olumlu yansıdı’’ dedi.
Gökbulut, haziran ayında Türkiye`deki bira söktürünün satışlarının 80 milyon litreyi bulduğunu belirterek, bu rakamın mayıs ayına göre yüzde 10-15`lik bir artış anlama geldiğini ifade etti.
HEDEF COŞKU
Gökbulut, Efes Pilsen`in Milli Takım sponsorluğundaki hedefinin satış değil milli coşkuyu artırmak olduğunu ifade ederek, şöyle konuştu: ‘‘Biz yıllardan bu yana spora ve sanata destek veren bir şirketiz. Türk Milli Takımı`na da milli coşkuyu artırmak için sponsor olduk. Bizim sponsorluk konusunda çok fazla deneyimimiz var. Bu deneyimimizi Milli Takım kampına taşıyarak hemen bir piknik düzenledik. Bunun dışında gerek coşkuyu artırmak için gerekse tam destek vermek için çeşitli faaliyetler gerçekleştirdik. Tüketiciler için de çeşitli promosyanlar yaparak forma, şapka, futbol topları dağıttık. Birçok tüketiciyi maçları izlemesi için Japonya ve Kore`ye götürdük. ‘Zafer konserleri` konseptiyle maçların ardından ünlü sanatçıların yer aldığı konserler düzenledik. Her bir konseri 80 binin üzerinde Türk gece yarılarına kadar izledi. Bu konserlere devam edeceğiz.’’
1 MİLYON FORMA SATILDI
Türk Milli Takımı’nın 2002 Dünya Kupası`nda sağladığı başarı ay yıldızlı forma satışlarını da patlattı. Türkiye`nin birinci turdan çıkmasıyla birlikte patlayan forma satışları 1 milyon adede ulaştı. Satılan 1 milyon adet formanın dışında Milli Takım sponsoru şirketlerde 500 binin üzerinde forma dağıttı. Böylece Milli Takımı desteklemek isteyenler 15-20 gün içinde 1 milyon 500 bin adede yakın forma sahibi oldu.