Güncelleme Tarihi:

Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, “Tüketicilerimizin alışveriş alışkanlıklarını doğrudan etkileyen ve yıl sonu itibarıyla ‘Yılbaşı İndirimleri’, ‘Yeni Yıl Fırsatları’ gibi adlarla yoğunlaşan kampanyalar, Ticaret Bakanlığımızca mercek altına alınmıştır. Yılın bu son döneminde artış gösteren indirimli satış reklamlarına yönelik gerekli denetimler ve incelemeler aralıksız devam etmektedir. Mevzuata aykırı, tüketiciyi yanıltıcı tanıtımlara karşı gerekli idari müeyyideler kararlılıkla uygulanacaktır” denildi.
Tüketicilerin yılbaşı alışverişlerinde dikkat etmesi gereken hususlara ilişkin şu ifadelere yer verildi:
”Tüketicilerimiz alışverişe başlamadan önce gerçek ihtiyaçlarını belirlemeli ve satıcı firma hakkında ön araştırma yapmalı.‘Yıldızlı ürün’, ‘Fırsat ürünü’ veya ‘En iyi fiyat’ gibi cezbedici sunumlara hemen itibar edilmemeli.
Ürünün fiyatı farklı mecralardaki emsalleriyle karşılaştırılmalı.
İlan edilen indirim tutarı veya oranının, piyasa gerçekleriyle örtüşüp örtüşmediği sorgulanmalı,
İnternet sitesinin güvenliği (SSL sertifikası, 3D Secure gibi unsurlar) kontrol edilmeli. Özellikle sosyal medya üzerinden yönlendirilen bağlantıların, markanın kendi resmi sitesine ait olup olmadığına dikkat edilmeli.
Piyasa değerinin çok altında fiyatlanan ürünlerde, sitenin taklit olma ihtimali göz önünde bulundurulmalı.
‘1 alana 1 bedava’ veya ‘3 al 2 öde’ gibi şarta bağlı kampanyalarda, bu avantajların hangi ürünlerde ve hangi şartlarda geçerli olduğu detaylıca okunmalı.”
Açıklamada, tüketicilerin yaşadıkları mağduriyetlere ilişkin olarak Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu’na ‘https://ticaret.gov.tr/tuketici/ticari-reklamlar/reklam-kuruluna-nasil-basvurulur’ adresinden başvuru yapabilecekleri de belirtildi.
Bankalardan aralık hamlesi! Promosyonda rekabet kızıştı