Güncelleme Tarihi:
Yeni nesil elektrikli araçlarla atağa kalkan TEMSA 2025’i sıçrama yılı olarak ilan etti. Sabancı Holding-PPF Group ortaklığı çatısı altındaki yeniden yapılanma sürecinin dördüncü yılında son 10 yılın en yüksek satışını gerçekleştiren TEMSA’nın CEO’su Evren Güzel, pazardaki küçülmeye rağmen satışlarını korumayı başardıklarını söyledi.
Güzel, “2024 yılında Türkiye’de ticari araç pazarı 305 bin 291 adet idi. Yıllık yüzde 5’lik bir küçülme var. Bu konjonktürde toplam satışta geçtiğimiz yıl ile aynı seviyeyi yakaladık. Rekabetin yoğun, küresel oyuncuların aktif olduğu şehirler arası segmentinde, bir önceki yıla göre büyüyen tek markayız. Amerika pazarında yüzde 49, Fransa pazarında yüzde 32 ve Batı Avrupa pazarında yüzde 54 büyüyerek bu pazarlardaki tüm zamanların en yüksek satış rakamlarını gerçekleştirdik” diye konuştu.
EN YÜKSEK CİRO GELİRİ
Tüm bunların finansal sonuçlara katkısına değinen Güzel, “Ciromuzu TL bazında 15.2 milyar, dolar bazında ise 462.1 milyona taşıdık. Döviz bazında şirket tarihinin en yüksek cirosuna ulaştık. Gelirlerimizin yüzde 68’ini yurtdışından sağlarken, yüzde 32’sini ise Türkiye’den elde ettik” dedi.
2020 yılının TEMSA için tarihi öneme sahip bir yıl olduğunun altını çizen Evren Güzel, şöyle devam etti: “2020, TEMSA’nın hem Sabancı Holding-PPF Group ortaklığıyla yola devam ettiği hem de konkordatodan kendi rızasıyla çıktığı yıl. Dolayısıyla bazı rakamlarımızı 2020’den itibaren vermek daha sağlıklı. 2020-2024 arasındaki dönemde ciro büyümemiz TL bazında yüzde 1871, dolar bazında ise yüzde 320 oldu. İhracattaki artış yüzde 655. Bunlar TEMSA’nın 2020 sonrasında, ayaklarını yere ne kadar sağlam bastığının, geleceğe finansal olarak ne kadar güçlü hazırlandığının göstergesi.”
70 ÜLKEYE İHRACAT
TEMSA’nın bugüne kadar ürettiği 139 bin aracın 17 bin adedini 70 ülkeye ihraç ettiğini belirten Evren Güzel, “2024’te 296 milyon dolar ile şirket tarihimizin en yüksek ihracatını yaptık. Türkiye ihracat ortalaması kilogram başı 1.42 dolar iken; bizim 19.26 dolar seviyesinde. İhracatımız, 13.6 kat daha fazla katma değerli” dedi.
HEDEF 1 MİLYAR DOLARLIK İHRACAT
“Hedefimiz, TEMSA’yı bir otobüs, midibüs, hafif kamyon üreticisinin ötesinde bir mobilite markası olarak konumlamak” diyen Evren Güzel, “Belirlediğimiz strateji ile birlikte vizyonumuz, sadece bir otobüs üreticisi olmak değil; müşterisinin her zaman ve her yolda yanında olan, ‘tercih edilen bir mobilite markası haline gelmek’; küresel ayak izini kuvvetlendirmiş, sürdürülebilirlikte güçlü bir oyuncu olarak 1 milyar dolarlık ciro seviyesine ulaşmak” ifadelerini kullandı. Ayrıca ABD’de tarihin en önemli performanslarından birini ortaya koyduklarını anlatan Güzel, “ABD gibi büyük bir pazarda yüzde 15 gibi bir paya sahibiz. Büyümemizde kilit role sahip pazarlardan biri Amerika. Hedefimiz daha da yukarı çıkmak” diye konuştu.