Türkiye Renault’nun geliştirme üssü oldu... Bursa’yı global AR-GE ağına dahil etti yeni Clio’yu Türk mühendisler yönetti

Güncelleme Tarihi:

Türkiye Renault’nun geliştirme üssü oldu... Bursa’yı global AR-GE ağına dahil etti yeni Clio’yu Türk mühendisler yönetti
Oluşturulma Tarihi: Aralık 01, 2025 04:00

Renault, 2025 yılında Türkiye’yi küresel Ar-Ge ağının merkezlerinden biri yaptı. Yeni Clio’nun geliştirme sürecine Türk mühendisler liderlik etti. Renault Group Türkiye CEO’su Lionel Jaillet, “Bursa’da artık sadece üretim değil, geliştirme de yapılıyor. Altıncı nesil Clio’nun çok büyük bir bölümü Türkiye’deki bu merkez tarafından yönetildi ve burada gerçekleştirildi” dedi.

Haberin Devamı

Fransız otomotiv devi Renault, 2023 yılında OYAK ile birlikte Türkiye’deki üretim tesisleri için 400 milyon Euro’luk yatırım açıklamış, 4 yeni model ile yeni nesil motorlarının burada geliştirileceğini duyurmuştu. Bu modellerden ilki olan Duster’ın üretimi geçen yıl Bursa’da başlarken, ikinci model ise neredeyse tamamen yenilenen 6. nesil Clio oldu. Ancak ilk kez tanıtıldığı andan itibaren ses getiren yeni Clio’nun çok önemli bir farkı var: Modelin, üretime hazır konseptinden itibaren seri üretimine kadar tüm geliştirme süreçlerini Türk mühendisler üstlendi.

Renault Group Türkiye CEO’su Lionel Jaillet, Bursa’daki OYAK Renault Fabrikaları içerisindeki Ar-Ge merkezinin Şubat 2025 itibarıyla “Renault Teknoloji Türkiye” adını aldığını belirterek şunları söyledi:

Haberin Devamı

ÜRETİMİN ÖTESİNE GEÇTİ

“Bu merkez artık Renault’nun dünya çapındaki resmi geliştirme merkezlerinden biri olarak tanımlandı. Yani burada sadece üretim değil, geliştirme de yapılıyor.

Bu yeni Clio için özellikle önemliydi. Çünkü ‘Concept Freeze’ denilen ilk büyük kilometre taşından itibaren faaliyetlerin çok büyük bir bölümü Türkiye’deki bu merkez tarafından yönetildi ve burada gerçekleştirildi. Bu, orada çalışan herkes için gerçekten büyük bir gurur kaynağı.”

Türkiye Renault’nun geliştirme üssü oldu... Bursa’yı global AR-GE ağına dahil etti yeni Clio’yu Türk mühendisler yönetti

Bursa’daki Ar-Ge merkezinin 2010 yılında kurulduğunu hatırlatan Jaillet, şöyle devam etti:

‘KADRO GENÇ VE İYİ EĞİTİMLİ’

“Şubat 2025’te Renault’nun global mühendislik ağının resmi bir üyesi olduk. Merkezde 400’ün üzerinde mühendis çalışıyor; ortalama kıdem yaklaşık 10 yıl. Nispeten genç ama çok iyi eğitimli bir kadro var. Ayrıca çalışanların yaklaşık üçte biri kadın mühendislerden oluşuyor. Dolayısıyla Clio, hem Türkiye pazarı hem de Türkiye’deki üretim ve geliştirme ekipleri için gerçekten özel bir yere sahip. Birçok modül, test ve validasyon görevi Bursa’da yürütüldü.”

Lionel Jaillet, bu açıklamaları geçen hafta Portekiz’de yapılan altıncı nesil Clio’nun uluslararası basın lansmanında Türk basınıyla paylaştı. Etkinlikte Renault MAİS Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Bahaettin Tatoğlu ile Renault MAİS COO’su Levent Timur da yer aldı.

Haberin Devamı

Renault Group Türkiye CEO’su Lionel Jaillet, 400 milyon Euro’luk yatırım kapsamında atılan adımlara ilişkin ise şu bilgileri verdi:

‘TÜM TALEBİ KARŞILAYABİLİRİZ’

“Duster’ın üretimi geçen yıl başladı. Kısa süre önce otomatik şanzıman geldi ve pazarda iyi karşılık aldı. Bu arada yeni hibrit motorların üretimi de Bursa’da başladı. Bugün Clio’nun altıncı nesliyle karşınızdayız. 2026 yılında yeni Boreal’ı tanıtacağız. Bu model 54 ülkeye ihraç edilecek ve bu ülkelerin önemli kısmı Avrupa dışı olacak. Devam eden dönemde bir yeni modelimiz daha eklenecek. Bursa’da 390 bin adetlik bir kapasite var. Dört modelin üretimini rahatlıkla yapabilecek ve tüm talebi karşılayabilecek bir altyapıya sahibiz.”

Haberin Devamı

‘EN DOĞRU ÇÖZÜM HİBRİT AMA ESNEĞİZ’

Renault Group Türkiye CEO’su Lionel Jaillet’e, Türkiye’de otomotiv üreticilerinin tamamen elektrikli modellere yönelik stratejilerini netleştirmeye başladığı bu dönemde Renault’nun yol haritasının ne olacağını sordum. Jaillet şu bilgileri paylaştı:

“Geniş kitlelerin elektrifikasyona ulaşabilmesi için en doğru çözümün hibrit olduğuna inanıyoruz. Bu doğrultuda, hem OYAK-Renault hem de OYAK-HORSE tarafında teknolojik yol haritamızın başlangıcı tam hibrit oldu. Bugün Türkiye’de hibrit teknolojiye ilişkin tüm değer zincirini entegre etmiş durumdayız. Türkiye’de hibrit motor üretme kapasitesine sahip tek markayız. Önümüzdeki yıldan itibaren Bursa’da üretilen 4 modelin tamamında hibrit olacak. Bu hem Türkiye otomotiv ekosistemi için önemli bir fırsat hem de elektrifikasyonun daha geniş kitlelere yayılmasını sağlayacak güçlü bir adım. Çünkü CO2 emisyonlarını herkes için ulaşılabilir biçimde 89 gram seviyesine düşürmek istiyorsanız bunun en mantıklı yolu tam hibrittir. Bursa’daki endüstriyel yapımızda CMF-B platformuna sahibiz. Bu şu anlama geliyor: Teknik olarak hiçbir şey imkânsız değil. Daha ileri elektrifikasyon adımlarının önünde teknik bir engel bulunmuyor. Bu tamamen ‘ne zaman’ ve ‘hangi modelle’ yapacağımıza dair bir strateji kararıdır.”

Haberin Devamı

Türkiye Renault’nun geliştirme üssü oldu... Bursa’yı global AR-GE ağına dahil etti yeni Clio’yu Türk mühendisler yönetti

ŞUBAT 2026’DA YERLİ MOTORLARLA GELİYOR

OYAK Renault Fabrikaları’nda da üretilen Clio’nun altıncı nesli Şubat 2026’dan itibaren Türkiye yollarına çıkacak. Dış ve iç tasarımı tamamen değişerek teknolojisi arttırılan model, Türkiye’de Evolution ve Esprit Alpine olmak üzere iki farklı donanım seçeneğiyle satışa sunulacak. Modelin tamamı yerli üretim 3 farklı motor seçeneği bulunacak. Şubat 2026’da ürün gamında, “TCe 115” ismiyle 1.2 litrelik turbo benzinli motor bulunacak.Yılın ikinci yarısında “ECO-G 120” isimli aynı motorun 50 litre LPG tankı eklenmiş versiyonu ürün gamına eklenecek. Yine yılın ikinci yarısında 160 beygir güce sahip 1.8 litrelik 4 silindirli yeni tam hibrit motor da Clio’nun motor seçenekleri arasına dahil olacak. Oyak Horse tarafından Türkiye’de üretilen bu yeni nesil motor 89 C02’lik düşük emisyona sahip ve Türkiye’deki hibrit motorlar için düzenlenen ÖTV teşvikinden faydalanabiliyor.

Haberin Devamı

HEDEF LİDERLİĞİ KORUMAK

Göreve yeni başlayan Renault MAİS Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Bahaettin Tatoğlu, OYAK–Renault ortaklığının 56 yıllık geçmişine dikkat çekerek, Clio’nun bu iş birliğinin en önemli ürünlerinden biri olduğunu vurguladı. Tatoğlu, “Clio, yılın ilk yarısında Avrupa’nın en çok satan binek otomobili olurken, Türkiye’de de 11 ayın sonunda en çok satan otomobil modeli oldu” dedi. 2026 yılına ilişkin hedeflerini paylaşan Tatoğlu, Renault’nun Türkiye pazarındaki liderliğini korumayı, Clio’nun ise kendi sınıfında en çok satan model olma unvanını sürdürmesini amaçladıklarını ifade etti.

Türkiye Renault’nun geliştirme üssü oldu... Bursa’yı global AR-GE ağına dahil etti yeni Clio’yu Türk mühendisler yönetti

Renault MAİS COO’su Levent Timur da Türkiye’de bugüne kadar 600 bin adetten fazla Clio satıldığına dikkat çekerek, modelin bugün de kendi segmentinin değişmeyen lideri olduğunu söyledi. Timur, “Dünyada Fransa’dan sonra en çok Clio’nun satıldığı ülke Türkiye” diyerek yeni Clio’nun güçlü pozisyonunu korumasını hedeflediklerini belirtti. Yeni güncellemeler sayesinde yeni bir müşteri kitlesini de markaya çekmeyi amaçladıklarını ifade etti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!