Oluşturulma Tarihi: Şubat 02, 2001 00:002dk okuma
Türkiye`de, 2000 yılında yıllık bira tüketiminin 700 milyon litreye ulaştığı tahmin ediliyor. Türkiye`nin 1999 yılındaki bira tüketimi 545 milyon litre. 1999`da bu tüketim karşılığında yapılan harcama ise 405 milyon
dolar. 2000 yılında 700 milyon litraya ulaşan pazarın hacminin de yarım milyar dolara ulaştığı tahmin ediliyor. Türkiye`de bira pazarının önemli bölümü Anadolu Grubu bünyesindeki Efes İçecek Grubu`nun kontrolünde. Pazarın yüzde 77`sine Efes, yüzde 21`ine ise Tuborg sahip. Kalan yüzde 2`lik pazar payını ise diğer bira markaları paylaşıyor. Türk bira pazarının karakteristik özellikleri şöyle:
Türkiye`de üretilen biranın yüzde 98`i pilsener bira, geri kalan yüzde 2`lik kısım ise, light ve strong bira çeşitleri.Üretimin yüzde 55`i cam şişe içerisinde satılıyor. Biranın yüzde 25`i teneke kutuda, yüzde 15`i fıçılarda, yüzde 5`i ise, geri dönüşümü olmayan kutularda tüketiliyor.Türk bira endüstrisi 1986 ile 1999 yılları arasında her yıl ortalama yüzde 10`luk bir büyüme gösterdi.Türkiye`de kişi başına yıllık bira tüketimi 11 litre düzeyinde. Bu tüketim ile Türkiye dünya bira tüketiminde 16`ncı sırada bulunuyor. Yıllık bira tüketiminin en yüksek olduğu ülke 160 litre ile Çek Cumhuriyeti. İkinci sıradaki Almanya`da ise bu rakam 126 litre düzeyinde.
Türkiye`nin ilk bira fabrikası Tuborg:
Türk Tuborg fabrikası Türkiye`nin ilk özel bira fabrikası olma özelliğini taşıyor. 1969 yılında Yaşar Holding bünyesinde kurulan Tuborg yerli bira pazarından yüzde 21 ile 23 arasında bir pay alıyor. 300 milyon litre bira kapasitesine sahip olan Tuborg fabrikası aynı zamanda 36 bin ton malt işleme kapasitesinede sahip bulunuyor. Tuborg`un ana markası olan Tuborg Gold Türkiye dahil 32 ülkede üretiliyor ve 120 ülkede satılıyor. Türk Tuborg biraları İngiltere, umman, Kuzey Irak, Kıbrıs ve Nahçıvan`a ihraç ediliyor.