Tüketim 'dışarıdan eve' kaydı

Güncelleme Tarihi:

Tüketim dışarıdan eve kaydı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 28, 2025 04:00

Tüketimini ‘dışardan’ eve kaydıran, evde sosyalleşmeye yönelen vatandaş marka tercihini de değiştirdi. Önce seçici kurul sonra halk oylamasıyla belirlenen ‘Türkiye’nin Süpermarkaları’ araştırması, tüketicilerin tasarruf arayışının hızlandığına işaret etti. ‘Misafirine baklava yerine dondurma ikram edenler’ ya da ‘öğle yemeği yerine sağlıklı kraker tüketenlerin artması, atıştırmalık kategorisinde sıçrama yarattı.

Haberin Devamı

Son dönemde vatandaşın artan tasarruf arayışı, tüketimin 'dışarıdan eve' kaymasına neden oldu.

Superbrands Türkiye ve NielsenIQ işbirliğiyle hazırlanan, bu yıl sekizincisi gerçekleştirilen ‘Türkiye’nin Süpermarkaları’ araştırması, tüketimin ev dışından ev içine kaydığını; arkadaşlarıyla kafede değil evde sosyalleşenlerin oranının arttığını ortaya koydu. Değişen tüketim alışkanlıkları ve yaşam tarzı, halk oylamasıyla seçilen ‘süper marka’ tercihlerine de yansıdı. 

Tüketim dışarıdan eve kaydı

Superbrands Türkiye temsilcisi Dilek Koç, bu yılki araştırmada atıştırmalık kategorisindeki 20 markanın öne çıktığını anlattı. Koç, bu durumun ‘tüketicilerin artık evde daha çok vakit geçirmesinden’ ve ‘misafirlerine ikramlık olarak atıştırmalık sunmasından’ kaynaklandığına işaret etti. Bu nedenle bu kategoride bir önceki seneye kıyasla ciddi bir sıçrama kaydedildiği bilgisini veren Koç, “Bu aslında bugüne kadar karşılaşılan bir durum değil. Atıştırmalık kategorisinde bu kadar büyümeyi ilk defa görüyoruz. Sosyal medyayı da kapsayan dijital ürünlerde geçen seneye göre azalma var ama atıştırmalıklarda ciddi bir sıçrama söz konusu. Tüketiciler artık evi daha çok seviyor, evde mutlu edecek markalara yöneliyorlar” dedi.

Haberin Devamı

Tüketim dışarıdan eve kaydı

TATLI YERİNE DONDURMA

NielsenIQ Stratejik Analitik & İçgörüler Direktörü Nur Serenli ise, atıştırmalık kategorisinde yer alan dondurma markalarının bu yılki araştırmada neden öne çıktığıyla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: “Tüketicilerin tatlı ihtiyacını gidermek veya ikram etmek için geleneksel Türk tatlıları yerine daha uygun fiyatlı olan ikame ürünlere kaydığını görüyoruz. Önceki yıllarda dondurma markaları listede bu denli yer almazdı. Dolayısıyla araştırmamız tüketicilerin tasarruf arayışlarının ve değişen yaşam tarzlarının bir yansıması olarak değerlendirilebilir.”

Haberin Devamı

EVDEKİ SÜRE ARTINCA TEMİZLİK İKİNCİ OLDU

Serenli ayrıca, evde daha çok vakit geçirilmesinin bir sonucu olarak temizlik kategorisindeki ürünlerin de listedeki payını artırdığı bilgisini verdi. Listede 15 marka ile en çok yer alan ikinci kategori kişisel bakım ve temizlik oldu. 

Tüketim dışarıdan eve kaydı

TÜRKLERİN 150 ‘SÜPER MARKASININ’ 70’İ YERLİ

Öte yandan, yapılan araştırma için 3 bin 864 markanın Superbrands kriterlerine göre değerlendirildiği; bu süreçte bin 267 markanın ‘süpermarka adayı’ belirlendiği; ardından da bağımsız sivil toplum kuruluşu temsilcilerinden oluşan seçici kurul tarafından oylamaya açıldığı belirtildi.

Haberin Devamı

Yapılan oylama sonucu da ilk 300 markanın NielsenIQ tarafından halk oylamasına sunulduğu aktarıldı. Görüşmeler sonucunda 150 markanın ‘Türkiye’nin Süpermarkaları’ olmaya hak kazandığı aktarıldı. 150 süper markanın 70’i yerli, 80’i ise uluslararası markalardan oluştu.

İlk 10’da yer alan markalar sırasıyla şöyle oldu: Google, Mercedes-Benz, Volkswagen, Apple, Instagram, THY, Bosch, Samsung, Sabiha Gökçen Havalimanı, Kurukahveci Mehmet Efendi.

BAKMADAN GEÇME!