Trafik sigortasında fiyat artışı şart

20.12.2021 - 09:50 | Son Güncelleme :
Trafik sigortasında fiyat artışı şart | Ekonomi Haberleri

Ray Sigorta Genel Müdürü Koray Erdoğan, kur, enflasyon ve asgari ücretteki artışın trafik sigortasında hasar maliyetlerini artırdığını, yeni açıklanan genel şartların da ek maliyet yaratacağını belirterek, “Asgari ücrette yüzde 50’lik artış tazminatları aynı oranda artıracak. Kurdaki artış nedeniyle yedek parça maliyeti yüzde 50’yi geçti. Bu durumda 2022’de yüzde 15’lik tavan prim artışı yeterli değil, mutlaka ek bir revizyon gerekiyor” dedi.

Hürriyet gazetesinin haberine göre; Ray Sigorta Genel Müdürü Koray Erdoğan, trafik sigortası genel şartlarında yapılan yeni düzenleme ile birlikte kurdaki ve asgari ücretteki artışın hasar maliyetlerini yukarı çektiğini belirterek, 2022’de trafik sigortası primlerinde artış yapılması gerektiğini söyledi.

Koray Erdoğan, yeni uygulamaya giren trafik sigortası genel şartları ile üç önemli değişiklik yapıldığını, bunlardan birinin yedek parça ile ilgili olduğunu, önceden araçların hasar onarımında eşdeğer parça kullanılabildiğini yeni düzenleme ile artık onarımlarda orijinal parça kullanılacağını kaydetti. İkinci önemli değişikliğin ise bedeni tazminatlar tarafında olduğunu, vefat ve sakatlık tazminatlarına standart getirildiğini, yeni düzenleme ile mağdur olan tarafların daha yüksek tazminatlar alacaklarını vurgulayan Erdoğan, yeni düzenleme ile değer kaybı tazminatında da önemli değişikliklere gidildiğini açıkladı.

Haberin Devamı

DOĞRU PRİMİ ALMIYORUZ

Erdoğan, tüm bu düzenlemelerin tüketici lehine olduğuna, ancak sigorta sektörüne ek maliyet getireceğine değinerek, şunları söyledi:

“Tüm bunlar adil ve tüketici lehine düzenlemeler. Bizim mağdur olan tarafa gerçek anlamda ve tam olarak bir hizmet veriyor olmamız lazım, ama bunun karşılığında mutlaka prim de alıyor olmamız lazım. Bizim sıkıntımız orada. Bu tazminatlar için doğru prim alabiliyor muyuz; alamıyoruz. Bizim teminatların genişletilmesinden yana bir şikayetimiz yok ama siz teminatları genişletirken tavan primleri enflasyon artışının, döviz kurlarındaki artışın çok altında tutarsanız o zaman biz ciddi finansman problemine giriyoruz” dedi.

Haberin Devamı

MALİYET YÜZDE 50 ARTTI

Koray Erdoğan, Türkiye Sigorta Birliği’nin yapmış olduğu bir çalışmaya göre yedek parça maliyetlerinin kasım sonu itibariyle yüzde 37 arttığını, bugün ise bu rakamın yüzde 50’yi aştığını belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bizim hasar maliyetlerimizi oluşturan iki unsur var; biri kur, diğeri asgari ücret. Asgari ücret yüzde 50 arttı. Trafikte ödediğimiz tazminatların yüzde 65’i maddi, yüzde 35’i bedeni tazminatlardan oluşuyor. Maddi tazminatların yüzde 40’ı da işçilik ücreti. Bedeni tazminatlarda ise bütün hesaplama asgari ücret üzerinden yapılıyor. Asgari ücrette yüzde 50’lik artış bedeni tazminatlarda da yüzde 50’lik artış anlamına geliyor. Buna karşılık trafik sigortasında tavan prim 2021’de yüzde 12 arttı, 2022’de de aylık yüzde 1.25’ten, yıllık yüzde 15 artacak. Kurdaki artışı, enflasyonu ve genel şartların etkisini koyduğunuz zaman yüzde 47’ye yakın bir maliyet artışı var ki, bunun içinde aralık ayı gelişmeleri yok.”

Erdoğan, ortalama araç değerlerinin de arttığını, 2019’da ortalama araç bedeli 105 bin lira iken bugün 290 bin TL’ye çıktığını kaydederek, “Neredeyse yüzde 180 artış var. Parça maliyetlerine, enflasyona, asgari ücrete bakıyorsunuz; bunların hepsi bizim maliyetlerimize yansıyor. Sigorta şirketlerinin faaliyetlerini doğru şekilde yerine getirebilmesi için mutlak doğru bir prime satıyor olması gerekiyor. O yüzden şunu söylüyorum; bizim 2022’de 1.25 aylık tavan prim artışları yeterli olmadığı gibi tam tersi mutlaka ek bir revizyon gerekiyor ki, maliyetleri karşılayabilelim.”

TAVAN PRİME YAKLAŞTIK

Koray Erdoğan, maliyetlerdeki artış nedeniyle bugün trafik sigortasında tüm şirketlerin tavan prime yaklaştığını, şirketlerin uyguladığı fiyatlarda anormallik olmadığını söyledi. Sektörün sene sonu itibariyle 50-55 milyar TL tazminat ödeyeceğini belirten Erdoğan, “Bu da şu anlama geliyor; günlük 150 milyon TL civarında tazminat ödemesi var. Bu hasar ödemeleri ile biz devletin, firmaların, kişilerin üzerindeki yükü alıyoruz, mağduriyetleri gideriyoruz. Bizim bu mağduriyetleri giderebilmemiz için finansal anlamda güçlü olmamız gerekiyor. Biz finansal anlamda güçlü olamadığımız gün bu hizmetleri veremiyor olacağız” diye konuştu.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
10.277 Değişim: 0,67% Hacim : 118.334 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 10.177 03.05.2024 Yüksek 10.287
Açılış: 10.237
32,3374 Değişim: -0,07%
Düşük 32,2330 03.05.2024 Yüksek 32,4654
Açılış: 32,3591
34,8108 Değişim: 0,06%
Düşük 34,6979 03.05.2024 Yüksek 35,0006
Açılış: 34,7913
2.393,27 Değişim: -0,15%
Düşük 2.368,37 03.05.2024 Yüksek 2.413,16
Açılış: 2.396,82
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.