Topkapı`da İngilizlere çorap üretecek

Güncelleme Tarihi:

Topkapı`da İngilizlere çorap üretecek
Oluşturulma Tarihi: Ocak 28, 2004 10:26

ABD`nin global üretim ve ticaret devi Sara Lee`nin İngiltere`deki şirketi, Topkapı`daki Tekstüre Çorap Sanayii ve Ticaret A.Ş. ile yüzde 50`şer ortaklıkla erkek çorap fabrikası kuruyor. Fabrika ayda 50 bin düzine erkek çorabı üretecek.

EKONOMİDEKİ genel iyileşme küçük boyutlarda da olsa doğrudan yabancı yatırım yapacak yabancı sermayenin Türkiye`ye ilgisini canlandırdı. 55 ülkede üretim ve ticaret yapan ABD`li Sara Lee, İngiltere`deki şirketi vasıtasıyla Topkapı`da erkek çorap fabrikası kuruyor.

Sara Lee Courtaulds UK Legware ile Türk şirketi Tekstüre Çorap Sanayi ve Ticaret A.Ş.`nin yüzde 50`şer ortaklıkla kurmaya başladıkları fabrikada makine montajı birkaç hafta içinde tamamlanacak ve nisan ayından itibaren üretim başlayacak. 1978`de Rüçhan Sayılgan, Edmond Benkohen, Özcan Dinçer, adnan Dinçer, Hüseyin Koç ve hissedarlarının kurduğu Tekstüre Çorap, son dönemde iç pazarda Italiana adlı kadın çorabı markasıyla tanınıyor.

Sara Lee`nin İngiltere`deki şirketine büyük ölçekli kadın çorabı ihracatı da yapan Tekstüre Çorap, toplam üretiminin yüzde 80`ini ihraç ediyor ve 2003`te yaklaşık 10 milyon dolarlık çorap ihracatı gerçekleştirdi.

ÜRETTİĞİNİ İHRAÇ EDECEK

Erkek çorabı için ortak yatırım kararının çok kısa sürede alındığını ve hızla yeni fabrikanın makinelerini getirerek kurmaya başladıklarını anlatan Tekstüre Çorap Pazarlama Koordinatörü Didem Aras, ‘‘Fabrika daha kurulmadan üreteceği malı satıldı. Tamamı ilk etapta İngiltere`ye gidecek’’ dedi. Aras yeni fabrika hakkında şu bilgileri verdi: ‘‘İngiltere`de uzun zamandır çalıştığımız firma ABD`li Sara Lee tarafından satın alınmıştı. İngiltere`deki bu ABD`li firma ile şimdi ortak bir fabrika kuruyoruz. Sara Lee Courtaulds UK Legware yüzde 50, biz de yüzde 50 ortağız. Şubat sonu itibariyle üretim deneme anlamında başlayacak. İlk etapta ayda 50 bin düzine çorap üretilecek. Aslında bu fabrika 150 makinelik bir yatırım ve deneme fabrikası gibi olacak, başarılı olursak ikinci aşamada daha da büyük üretimler sözkonusu olabilir.’’

Avrupa`da üretim maliyetlerinin çok yüksek olduğunu belirten Didem Aras, Avrupalı üreticilerin kalite, sosyal haklar, yakınlık, tasarım ve organizasyon gücü gibi faktörlere önem verdiğini ve bu nedenle de çok özel ürünlerin üretimini Çin, Endonezya gibi ülkeler yerine Türkiye`ye kaydırmayı tercih ettiğini söyledi. Aras, Türk tekstil sektörünün de belirli ürünlerde Çin ile üretim işbirliği yapabileceğini ancak Avrupa`nın talep ettiği standartlardaki ürünleri Türkiye`de üretmenin çok daha avantajlı olduğunu belirtti.

Çorap üretimi yüksek teknoloji ve nitelikli işçilik, tasarım gücü gerektiriyor. Bu yüzden Türkiye üretimde çok avantajlı durumda. Şu anda dünyada her 6 kişiden biri Türk çorabı giyiyor. Türkiye dünyanın en büyük çorap ihracatçısı, üretimde ABD`den sonra ikinci sırada bulunuyor.

İtaliana İtalyan değil tamamen yerli

TEKSTÜRE Çorap Sanayii`nin iç pazarda ilk önce Jill markasıyla tanındığını anlatan Didem Aras, Anadolu`ya dönük Hayret ve Harika markalarıyla da üretimi sürdürdüklerini belirtti. Aras, Hollanda ve Benelüks ülkelerine ihraç ettikleri Italiana markalı çorapların hem Avrupalılar hem de Türkler tarafından İtalyan markası olarak bilindiğini söyledi. Aras şöyle konuştu: ‘‘Aslında Italiana tamamen yerli marka ve başlangıçta iç pazar için tasarlanmıştı. Çünkü, Türk tüketicisi kaliteli çorabı İtalyan olarak biliyor ve ithal çorap giymek istiyordu. Biz de 1980`lerdeki ithalat furyası başlayınca Italiana markasını tasarladık ve çokbüyük başarı kazandık. Şimdi Avrupa`ya ihracatını da yapıyoruz. Bu marka dışında Avrupalı üreticilere fason üretim yaparak ihracatımızı hızla artırdık.’’
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!