Güncelleme Tarihi:

‘Coğrafi çitleme’ ile elektrikli scooterların belirli alanlara giriş veya bu alanlarda yapılabilecek eylemler, yazılımla sınırlandırılacak.
OTOMATİK SINIRLAMA ŞARTI
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yapılan değişikliğe ilişkin, “14 Nisan 2021’de yayınlanan yönetmeliğimizi, yeni ihtiyaçlar doğrultusunda güncelledik. İşletmeciler, yasaklı bölgeler için sistem üzerinden otomatik sınırlama getirmekle yükümlü oldu. Sürüş sırasında yasaklı bölgeye yaklaşılması halinde sürücü, direksiyonuna yerleştirilen işitsel cihazla uyarılacak” dedi.
Bakan Uraloğlu’nun anlattıklarına göre, scooter’larda yeni dönem şu şekilde olacak:
“İşletmeler tarafından, hareket eden her e-scooter’ın konumu 3 dakikalık periyotlarla U-Net sistemine aktarılacak. Sürüş tamamlandığında bu bilgiler en geç 10 dakika içinde U-Net’e işlenecek. Sürüş dışında konumu değiştirilen e-scooter’larda ise her değişiklik sisteme işlenecek.
İşletmeciler, yasaklı bölgeler için sistem üzerinden otomatik sınırlama getirmekle yükümlü oldu. Sürüş sırasında yasaklı bölgeye yaklaşılması halinde sürücü, direksiyonuna yerleştirilen işitsel cihazla uyarılacak. Bu bölgeye girilmesi halinde ise e-scooter’ın hızının kademeli biçimde saatte 6 kilometreye düşürülmesi için gerekli tedbirlerin alınması işletmelerin yükümlülükleri arasında oldu.
Kullanıma sunulacak e-scooter’ların, asgari yüzde 20 şarj düzeyinde olması, kaza ve şikayet bilgilerinin aylık periyotlarla U-Net’e işlenmesi zorunlu olacak.
E-scooter’ların en az yüzde 30’unun, TSE tarafından belgelendirilmiş işletmelerin ülkemizde ürettiği araçlardan temin edilmesi zorunlu oldu. Üretim yapan yerli işletmeler, ürettikleri araçların seri, plaka ve kimlik numaralarını Bakanlığımıza iletecek.”