Güncelleme Tarihi:

Türk mühendisliği Avrupa altyapısında iz bırakmayı sürdürüyor. 12 farklı ülkede otoyoldan baraja, köprüden metroya uzanan projeleriyle tanınan Makyol İnşaat, Romanya’da yürüttüğü altyapı yatırımlarıyla Avrupa Birliği (AB) üyesi ülkede stratejik bir aktör haline geldi. Şirket, Ulusal Karayolu Altyapı İdaresi (CNAIR) ve Ulaştırma Bakanlığı tarafından yürütülen ağın en önemli bağlantı kesimlerinde ana yüklenici olarak görev aldı. Romanya genelinde yerel ve Türk ortaklarla yürüttüğü 7 aktif proje ile devam eden 128,55 kilometrelik karayolu ve 6.6 kilometrelik metro inşaatı bulunan şirketin, Romanya’daki faaliyetlerinin toplam portföy büyüklüğü ise 3 milyar Euro’yu aşmış durumda.
Makyol İnşaat’ın davetiyle gittiğimiz Romanya’da yapımı devam eden projeleri yerinde inceledik.
8 MİLYAR DOLARI BULUYOR
AB pazarına erişim ve üretim üssü potansiyelinin yanı sıra Karadeniz koridoru ve enerji/lojistik hatlarında kilit ülke konumunda olduğu belirtilen Romanya’da, Türk müteahhitlik sektörünün bugüne kadar üstlendiği 231 projenin toplam değeri 15.2 milyar doları aştı. İki ülke arasındaki dış ticaret hacmi ise 2024 yılı itibarıyla 8 milyar dolar ihracat ve 4 milyar dolar ithalatla toplam 12 milyar dolar seviyesine ulaştı. Türk yatırımlarının toplamı ise yaklaşık 8 milyar dolar olarak tahmin ediliyor.
6 OTOYOL 1 METRO ÜSTLENİLDİ
Makyol İnşaat’ın Romanya’da yürüttüğü projeler arasında Transilvanya Otoyolu (A3), Sibiu-Făgăraș Otoyolu’nun dört etabı (A13), Ploiești-Buzău Otoyolu (A7) ve Bükreş Havalimanı Metro Bağlantısı bulunuyor. Bu projelerin tamamı, Romanya’nın batı sınırından başkente kadar uzanan ana ulaştırma ağının omurgasında yer alıyor.
Kentin merkezini Otopeni Havalimanı’na bağlayan 6.6 km uzunluğunda ve 240 milyon Euro sözleşme bedeline sahip Makyol’un Alarko ortaklığında yaptığı metro hattı projesinin 6 istasyon, 2 bağlantı yapısı ve ara yapılar Makyol İnşaat tarafından inşa ediliyor. 2027’de tamamlanması hedeflenen, AB fonları tarafından finanse edilen, Makyol’un Romanya’da ilk imzaladığı proje olma özelliği taşıyan bu projede, çalışanların yüzde 35’ini Türk personel oluştururken, nihai maliyetinin 400 milyon Euro civarında olması bekleniyor.
‘TÜRKLER PİYASAYI DOMİNE ETTİ’
Makyol İnşaat Romanya CEO’su Saffet Oğuz Çebi, “Özellikle Romanya’nın kuzeyinde Transilvanya Otoyolu ve Sibiu-Făgăraș hattı gibi zorlu coğrafyalarda hayata geçirdiğimiz projeler, Romanya’nın Avrupa koridorlarına entegrasyonunda kritik rol oynuyor” dedi. Çebi, “Biz projelerle yalnızca yollar değil, geleceğe uzanan kalıcı köprüler inşa ediyoruz. Şirketimizin vizyonu, ulusal sınırları aşarak Türk mühendisliğini Avrupa’nın en prestijli altyapı markaları arasına taşımak” dedi. Çebi, ayrıca Türk müteahhitlerin Romanya piyasasına girdikten sonra daha önce piyasayı domine eden İtalyan ve Avusturyalı müteahhitlerin iş almakta zorlandığını ve bundan şikâyet ettiklerini aktardı.