Oluşturulma Tarihi: Mart 17, 2004 11:07
REKLAMCILAR Derneği Başkanı Jeffi Medina, marka yaratmak için en önemli silahın reklam olduğunu belirterek, Türkiye`de reklam harcamalarının çok düşük olduğuna dikkat çekti. Medina, ‘‘Türkiye`de reklam harcamaları GSMH`nın (Gayri Safi Milli Hasıla) binde 4`ü seviyesinde kalıyor, gelişmiş ülkelerde ise bu oran bize göre çok daha büyük, GSMH`lerinin içinde yüzde 1.5-2`ye kadar çıkıyor. Bir ülkede, reklam harcamaları arttıkça GSMH çok daha hızlı artmaya başlıyor.’’
Markayı ‘‘vaad eklenmiş ürün’’ diye tanımlayan Medina, ürünün önemini vurgularken, marka olmanın ön koşulunun kaliteli üretim olduğunu ifade etti. Medina, reklamın markayı bilindik yaptığını ve günümüzde tüm dünyaca tanınan markaların, o markaları üreten üretim tesisleri ve dağıtım sistemlerinden çok daha fazla değerli olduğunu kaydetti.