Güncelleme Tarihi:
TOFAŞ’tan KAP’a (Kamuyu Aydınlatma Platformu) yapılan açıklamada, şu bilgilere yer verildi: “29.07.2023 tarihli özel durum açıklamamız ile Stellantis Otomotiv Pazarlama A.Ş.’nin (Stellantis Otomotiv) paylarının tamamının ve bu kapsamda Peugeot, Citroen, Opel ve DS Automobiles’dan oluşan Stellantis markalarının distribütörlüğünü içerecek şekilde Stellantis Otomotiv’in Türkiye’deki mevcut faaliyetlerinin şirketimiz tarafından devralınmasına ilişkin Pay Devir Sözleşmesi’nin imzalandığı; 05.12.2023 tarihli açıklamamızda anılan işlemle ilgili alınması gereken izin konusunda Rekabet Kurulu tarafından yapılan değerlendirme sonucunda işlemin nihai incelemeye alınmasına karar verildiği; 24.05.2024 tarihli açıklamamızda ise Rekabet Kurulu tarafından yapılan bildirimle nihai inceleme süresinin uzatılmasına karar verildiği ve sürecin devam etmekte olduğu kamuya açıklanmıştı.
‘NİHAİ KARAR DEĞİL’
Rekabet Kurumu’nun internet sitesinde dün yayımlanan açıklamada Rekabet Kurulu’nca işlem ile ilgili verilen taahhütlerin işleme izin verilebilmesi için yeterli olmadığına karar verildiği belirtilmiştir. Rekabet hukuku düzenlemeleri kapsamında söz konusu karar bir ara karar niteliğinde olup, anılan kararın şirketimize tebliğ edilmesini takiben yapılacak detaylı değerlendirmeler sonrasında ilave açıklamalarımız yasal süresi içerisinde Rekabet Kurulu’na sunulacaktır. Bu kapsamda ilgili karar nihai nitelikte olmayıp, süreç devam etmektedir. Konuyla ilgili önemli gelişmeler yatırımcılarımızla paylaşılacaktır.”
400 MİLYON EURO’LUK ANLAŞMA
TOFAŞ, geçtiğimiz yıl temmuz ayında çerçeve anlaşmayla 1 Mart’ta varılan Stellantis Otomotiv Pazarlama A.Ş.’nin 400 milyon Euro’ya devralınmasına ilişkin sözleşmenin imzalandığını duyurmuştu. Rekabet’ten onay çıkması halinde şirket, Türkiye’deki dokuz markanın (Alfa Romeo, DS, FIAT, Jeep, Opel, Peugeot, Citroen, Maserati, Ferrari) faaliyetlerini bünyesinde toplamış olacaktı.ODMD’nin Ocak-Eylül 2024 verilerine göre, 9 marka 237 bin 543 satışla şu anda pazarın yüzde 27.9’unu oluşturuyor.