Plastiğe Çin markajı

Güncelleme Tarihi:

Plastiğe Çin markajı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 16, 2025 04:00

TÜRK Plastik Sanayicileri Araştırma Geliştirme ve Eğitim Vakfı (PAGEV), ‘Türkiye Plastik Sektör İzleme Raporu 2024’ sonuçlarını açıkladı. Rapora göre, plastik mamul üretimi 2024’te 2023’e kıyasla miktar ve değer bazında yüzde 8 arttı.

Haberin Devamı

Plastik mamul üretimi geçen yıl böylece, 9.9 milyon tona çıkarken, 40.9 milyar dolarlık üretim gerçekleştirildi. 2023’te yüzde 75.7 olan sektördeki ortalama kapasite kullanımı da 2024’te yüzde 76.1’e çıktı. Söz konusu dönemde plastik mamul ithalatında değer bazında 2.6 gerileme yaşandı ve 4 milyar 66 milyon dolarlık ithalat yapıldı. 2024’te sektörün ihracatı ise doğrudan ve dolaylı 15 milyar dolara çıktı.

‘GÖRÜŞMELERİN MEYVESİNİ ALDIK’

Türkiye’nin plastik hammadde üretiminde dışa bağımlı kaldığını ancak mamul üretiminde güçlü olduğunu kaydeden PAGEV Başkanı Yavuz Eroğlu, hammaddeye sahip ülkelerle stratejik yatırımlar yapmak istediklerini belirtti. Çinli bir heyet ile stratejik görüşmeler gerçekleştirdiklerini anlatan Eroğlu, “Çinli firmalar gerek ABD gerekse AB ülkeleri tarafından ciddi vergilerle karşı karşıya. Bu nedenle alternatif yatırım arayışındalar. Biz de kendilerine Türkiye’de ortak yatırım yapma teklifinde bulunduk ve çağrımız karşılık buldu” dedi.

Haberin Devamı

Eroğlu, süreçle ilgili şu bilgileri verdi: “Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi’ni de sürece dahil ederek bir katalizör görevi üstlenmesini sağladık. Türkiye’deki plastik sektörü, güçlü üretim altyapısı ve ihracat avantajlarıyla Çinli yatırımcılar için cazip bir merkez olabilir. Bu görüşmelerin ilk meyvesini de aldık. Enjeksiyon makinesi üretimi yapan bir firmamız, sektörün önemli bir girdisi olan ana döküm blokları üzerine Trakya’da Çinli bir firma ile ortak yatırım yapma
kararını aldı.”

Sektördeki firmaların yatırım konusunda alternatifleri değerlendirdiğini belirten Eroğlu, “Türkiye’de petrokimya ürünleri üretimi sınırlı olmasına rağmen mamul üretiminde oldukça güçlü bir konumdayız. Stratejik adımlarla rekabet gücümüzü artırmalıyız. Özellikle Mısır ve Körfez ülkelerinden firmalarımıza yatırım davetleri geliyor. Körfez ülkelerinden ‘Bizde hammadde var, her türlü desteği sağlarız, gelin birlikte yatırım yapalım’ gibi davetler alıyoruz” dedi.

BAKMADAN GEÇME!