Güncelleme Tarihi:

Ekimde başlayan hareketliliğin kasımda devam ettiğini belirten sektör yetkilileri, yılbaşı alışverişinin etkisiyle aralık ayının da canlı geçmesini bekliyor.
Çatısı altında 511 marka bulunduran Birleşmiş Markalar Derneği’nin (BMD), üyeleri arasında gerçekleştirdiği ekim ayı anketinin sonuçlarına göre, yeni sezon fiyatlarının da etkisiyle ekimde üye markaların yüzde 81’i cirolarını artırdı. Üyelerin yüzde 52’si ekim ayında adet satışlarında artış bildirdi. Merkez Bankası verilerine göre, ekimde bir önceki aya kıyasla kartlı harcamalar; hazır giyim ve ayakkabıda yüzde 40.8, sağlık ve kozmetik ürünlerinde yüzde 27.3, yemekte yüzde 25.8 arttı. Aynı dönemde işlem adetlerinde ise giyim ve ayakkabıda yüzde 24, sağlık ve kozmetikte yüzde 24.4, yemekte yüzde 33.5 oranında artış yaşandı. BMD Başkanı Sinan Öncel, “10 ayın büyük bölümünde reel satışları daralan markalı perakende için ekim performansı moral verdi. Bütün aya yayılan indirimlerle kasımın ve yılbaşı alışverişinin etkisiyle aralık ayının da kısmen canlı geçmesini bekliyoruz” dedi.