Otomotivde ‘acil’ birleşme çağrısı

02.12.2022 - 09:47 | Son Güncelleme :
Otomotivde ‘acil’ birleşme çağrısı | Ekonomi Haberleri

Renault Group Türkiye CEO’su Hakan Doğu, kanun koyucuların doğru yönlendirilmesi ve tüketicilerin otomotivde yeni teknolojilere daha rahat ulaşabilmesi için otomotiv derneklerine ‘yeni bir oluşum’ çağrısı yaptı. Doğu, “Derneklerimiz daha çok gündelik sorunlarla mücadele ediyor. Bütünsel stratejimiz yok. Otomotivdeki değişimi konuşmamız, acil bir şeyler yapmamız lazım” dedi.

Hürriyet gazetesinden Taylan Özgür Dil'in haberine göre; Renault Group Türkiye CEO’su Hakan Doğu’dan otomotiv sektörü için dikkat çeken bir çıkış geldi. Dünyada 130 yıllık bir geçmişe sahip olan otomotiv sektörünün büyük bir teknoloji dönüşümünden geçtiğini ancak Türkiye’de otomotiv çatı örgütlerinin daha çok kısa vadeli, günlük problemlerle mücadele ettiğini savunan Doğu, bu durumun ne tüketicilere ne de sektöre herhangi bir fayda sağlamayacağı mesajını verdi ve sektöre “Gelin yeni bir oluşumu tartışalım” çağrısında bulundu.

Haberin Devamı

‘KONFEDERASYON MU?’

Doğu, “Global stratejimiz yok. Teknoloji çok hızlı geliştiği için kanunlar geride kalıyor. Kanunları güncellemesi gereken kişileri doğru yönlendirilmesi, halkın yeni hizmetlere daha rekabetçi şekilde ulaşacağı bir ortam yaratılması gerekiyor. Sıkıntı şu ki derneklerimiz çok parçalı vaziyette ve daha çok gündelik sorunlarla mücadele ediyor. Bütünsel bir stratejimiz yok. Halbuki otomotivdeki değişimi konuşmamız lazım. Konfederasyon mu? Dernek mi? her halükârda acil olarak bir şey yapmamız lazım” dedi.

‘KAPSAYICILIKTAN UZAKLAR’

Doğu, özetle şu ifadeleri kullandı: “Otomotiv şirketleri artık mobilite şirketi oluyor. Tedarik zincirlerinden lojistik ağa, hukuk hizmetlerinden sigortaya, yazılımdan yapay zekâya, büyük veriden online ticarete, paylaşım ekonomisinden sürdürülebilirliğe kadar çok farklı alanlarda çok daha geniş bir yelpazede oyun kurmaya gereksinimimiz var. Dünün ve bugünün yerleşik sektörel yapıları, iş ve sivil toplum örgütlenmeleri bu dönüşümü göğüsleyebilecek kapsayıcılık ve kalibrasyondan ne yazık ki uzak.

Mevcut sektörel yapılardan, endüstrinin gelecekte karşılaşacağı zorlukları tespit etme, gerekli regülasyonlar için teknoloji ve bilimin gereklerine uyumlu çözüm önerileri sunma gibi ihtiyaçları karşılamalarını beklemek haksızlık olur. Bu nedenle otomotiv sektöründeki dönüşüme öncülük eden lider kurum ve kuruluşlar ve onları liderleri olarak çok daha kapsayıcı, açık görüşlü ve işbirlikçi yapıların kurulmasını talep etmek ve bu yönde sorumluluk almak durumundayız.”

Haberin Devamı

İKİNCİ EL YENİLEME NİSANDA BAŞLIYOR

Renault’nun Türkiye’deki üretim tesislerinin 10 yıllık yeni stratejisi için karar verme aşamasında olduklarını da kaydeden Doğu, şubat başında kesin kararı açıklayacaklarını söyledi. Doğu, “Türkiye’de ikinci elin kaderini değiştireceğiz” diyerek açıkladığı fabrika çıkışlı ikinci el yenileme modeli Refactory’de ise nisan ayından itibaren deneme üretimlerine başlayacaklarını belirterek, “Yıllık kapasite 30 bin adet olacak. Öncelikle Türkiye’de ürettiğim Megane, Clio gibi modelleri kapsama alacağız. Daha sonra Renault’nun ithal modelleri için de geçerli olacak” bilgisini verdi.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.771 Değişim: -1,67% Hacim : 73.772 Mio.TL Son veri saati : 17:57
Düşük 9.769 06.09.2024 Yüksek 9.981
Açılış: 9.936
33,9762 Değişim: 0,11%
Düşük 33,8821 06.09.2024 Yüksek 34,0638
Açılış: 33,9376
37,6709 Değişim: -0,39%
Düşük 37,6144 06.09.2024 Yüksek 37,9497
Açılış: 37,8188
2.727,45 Değişim: -0,69%
Düşük 2.714,41 06.09.2024 Yüksek 2.762,79
Açılış: 2.746,46
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.