Oluşturulma Tarihi: Ağustos 07, 2003 11:503dk okuma
Kodak`ın Başkan Yardımcısı Amal Jajodra, ‘‘Türkiye, hızlı büyüyen pazarlar arasına girdi. Türkiye, bizim açımızdan gelecekte de büyüme potansiyeline sahip görünüyor. Fantastik bir ülke olan Türkiye`ye özel bir önem veriyoruz’’ dedi.
GELECEK yılki strateji ve planlarını görüşmek üzere 100 ülkenin sorumlu genel müdürlerini 3 gün süreyle İstanbul`da toplayan Kodak`ın Pazarlama`dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Amal Jajodra, Türkiye`nin Kodak için çok önemli bir pazar olduğunu söyledi.
Kodak`ın Türkiye`yi gelişmiş ve gelişen pazarlar arasında gördüğünü ifade eden Amal Jajodra, Türkiye`nin teknolojik değişim ve gelişmelere kolay uyum sağladığını kaydetti. Türkiye`de daha hızlı büyümek için özel programları olduğunu belirten Jajodra şöyle konuştu: ‘‘Türkiye`de dijital fotoğraf makinaları satıyoruz. Dünyada dijital fotoğraf makinalarını duymamış ülkeler var. Türkiye`de sektör lideriyiz ve bunu sürdürürken, volümü ve gelirleri artırmayı hedefliyoruz. Türkiye pazarı bizim açımızdan büyüme potansiyeline sahip ve gelecekte çok daha iyi olacağını düşünüyorum. Türkiye bu yıl hızlı büyüyen pazarlar arasına girdi.’’
Türkiye`nin dünyanın en ilginç ülkelerinden biri olduğunu söyleyen Jajodra, ‘‘Doğu ve batının buluştuğu, harmanlandığı fantastik bir yer burası. Kültür, müzik, kıyafet, yemek ve aklınıza ne gelirse, her şey bir karışım burada. Türkiye`nin inanılmaz fantastik bir büyüsü var’’ dedi.
2001 ekonomik krizin ardından gerileyen Türkiye ekonomisinin çabuk toparlandığını ifade eden Jajodra, yıllar sonra Türk Lirası`nın değer kazandığına dikkat çekti. Ekonomide hálá çözülmesi gereken bir takım sorunlar olduğunu da vurgulayan Jajodra, gidişin iyi olduğu yönünde işaretler olduğunu söyledi.
Jajodra, fotoğrafçılıkla ilgili her şeyi tüketiciler açısından daha kolay hale getirmek için çalıştıklarını, sektörde ilklere imza attıklarını söyledi. Dijital fotoğraf makinalarının da ilk üreticisi olduklarını vurgulayan Jajodra, hemen hemen dünyanın her ülkesinde faaliyet gösteren şirketin 75 bin çalışanıyla fotoğrafçılık alanında lider olduğunu kaydetti.
Jajodra, Kodak`ın dünya genelindeki cirosunun 13 milyar
dolar, ka*rının ise 1 milyar dolar olduğunu ve 800 milyon dolarlık bir bütçeyi araştırma ve geliştirmeye ayırdığını vurguladı.
Bu yıl Türkiye`de 50 milyon doları buluruz
KODAK Türkiye Genel Müdürü Emre Sayın, 2003 yılı için 50 milyon dolar ciro hedeflediğini söyledi. Sayın, ‘‘Önceki yıla oranla şirket cirosunu yüzde 50 arttırdı. Bu global grup içindeki en büyük oran’’ dedi. Cironun yüzde 70`inin fotoğraf ürün grubundan elde edildiğini bildiren Sayın, Kodak`ın Türkiye`de profesyonel, tüketici ve sağlık görüntüleme alanlarında pazar lideri olduğunu kaydederek, sektöründe yüzde 60`la en çok bilinen marka olduğunu söyledi.
Türklerin yüzde 60`ı fotoğraf çekmiyor
TÜRKİYE`nin fotoğraf çekmeyen bir toplum olduğunu söyleyen Kodak Türkiye Genel Müdürü Emre Sayın, şöyle konuşu: ‘‘Profesyonel fotoğrafçılık çok iyi bir düzeyde. Düğün, mezuniyet, vesikalık için stüdyolara gidip fotoğraflar çektiriyoruz ama toplum olarak fotoğraf çekme alışkanlığımız yok. Bir yılda aile başına bir makara film harcıyoruz. Yüzde 60`ımız fotoğraf çekmiyor. Bu ciddi bir büyüme potansiyeline işaret ediyor.’’
Fotoğraf çekmenin toplum moraliyle çok ilgili olduğunu da vurgulayan Sayın, ‘‘1999 depremi ve 2001 ekonomik krizinin sancılarının yaşandığı dönemlerde Türkiye`de fotoğraf çekilmedi. İnsanlar mutsuzken fotoğraf çekmez ve çektirmezler’’ dedi.