Güncelleme Tarihi:

Peki tüketici gerçek anlamda bu kampanyaları nasıl algılıyor, nasıl yararlanıyor? Konuyu Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu ile konuştuk.
TÜKETİCİ FİYAT DEĞİŞİMİNİ İZLİYOR
Çevikoğlu, “Kasım indirimleri artık yalnızca bir kampanya dönemi değil, tüketici davranışlarının dönüşümünü gösteren önemli bir sosyoekonomik gösterge haline geldi” ifadesini kullandı. Geçmişte tüketicilerin genellikle sık kullandıkları ürünleri stoklamaya odaklandığını, bugün ise tablonun çok daha bilinçli ve planlı bir yapıya evrildiğini vurgulan Çevikoğlu, şöyle devam etti: “Artık kullanıcılar fiyat takibini haftalar öncesinden yapıyor, ürünleri favorilerine ekleyip fiyat değişimlerini izliyor, farklı platformlardaki kampanyaları karşılaştırıyor ve satın alma kararını yalnızca indirim oranına göre değil marka güvenilirliği, teslimat hızı, iade kolaylığı ve müşteri deneyimi gibi kriterlere göre veriyor.”
HANELERE EKONOMİK RAHATLAMA SAĞLIYOR
Bu dönemde platformların genel olarak yüzde 10 ila yüzde 60 arasında indirimler sunduğunu aktaran Çevikoğlu, bunun da sepet tutarlarına bin 500 ila 3 bin TL gibi bir yansıması olduğunu söyledi. Çevikoğlu özellikle yüksek fiyatlı alışverişlerde hanelere kayda değer bir ekonomik rahatlama sağladığını vurguladı.
KOBİ’LER İÇİN FIRSAT
Kasım döneminin istihdama olan katkısını da değerlendiren Çevikoğlu, artan sipariş hacmiyle birlikte kargo ve lojistik operasyonları, depolama paketleme ve dağıtım süreçlerinde ek personel ihtiyacının ortaya çıktığını belirterek, “Bu dönemde sektör genelinde binlerce geçici veya dönemsel istihdam yaratılmakta; özellikle kurye, çağrı merkezi ve müşteri destek alanlarında yoğun bir istihdam artışı yaşanmaktadır” dedi. Kasım ayı KOBİ’ler ve girişimciler için de dijital vitrinde görünür olmak için önemli bir fırsat. Çevikoğlu’na göre kampanya döneminde elde edilen görünürlük, markalara yılın geri kalanında da kalıcı müşteri kitleleri kazandırıyor. Bu da dijital ekosisteme uzun vadeli katkı sağlıyor