Güncelleme Tarihi:
Taşıma kotalarının yetersizliğinden de şikâyetçi olan Hisarcıklıoğlu, “Türkiye-AB arasındaki ticarette karayolu taşımacılığı, hızlı mal teslimatı için ciddi bir lojistik avantaj sağlamaktadır. Ancak var olan taşıma kotaları, ithal ve ihraç edilen malların teslimatını geciktiriyor. Maliyetleri de artırıyor. Karayolu taşıma kotaları sorununu çözmemiz gerekiyor” dedi.
GÖÇ POLİTİKALARINA ODAKLANILACAK
Avrupa Ekonomik ve Sosyal Komitesi Üyesi ve Türkiye - AB Karma İstişare Komitesi Eş Başkanı Veselin Mitov da kuzey ve güneydeki iki büyük çatışma ortamının ortasında yer alan Türkiye’nin coğrafi konumu itibariyle önemli bir rol oynadığını söyledi. Avrupa Parlamentosu seçimlerini değerlendiren Mitov, “Seçimlerden sonra daha parçalı bir yapı oluştu. Ama yine de AB bütünleşme sürecini destekleyen yaklaşım sürüyor. Türkiye - AB KİK’in önümüzdeki dönem odaklanacağı konular göç, sosyal politikalar, girişimcilik, yapay zekâ, dijital yetkinlik ve tarım olacak. Ab, 2013 yılındaki Hırvatistan’ın katılımdan bu yana genişlemedi. Türkiye, batı Balkan ülkeleri ve Ukrayna’da dâhil 8 ülkenin üyelik süreci devam ediyor’’ ifadelerini kullandı.
‘POZİTİF GELİŞMELER VAR’
POZİTİF gündemi sürdürmeyi ümit ettiklerini dile getiren Hisarcıklıoğlu, şöyle konuştu: “Bugün için belki, Türkiye-AB katılım süreci fiilen yürümüyor. Bununla birlikte, son dönemde “yüksek düzeyli diyalog” toplantıları dâhil, pozitif gündem oluşturacak bir dizi gelişme yaşanmaya başladı. Gümrük Birliği sayesinde, iktisadi ilişkiler hız kesmedi. Gümrük Birliği’nin kapsamını genişletme ve işleyişinde iyileşme ihtiyacını da hepimiz biliyoruz. Ben aynı zamanda Eurochambres’ta başkan yardımcısı olarak görev yapıyorum. Avrupa iş dünyası da gümrük birliği modernizasyonunu destekliyor. Bunu başarmalıyız.”