İki proje ile 10 milyar TL tasarruf

Güncelleme Tarihi:

İki proje ile 10 milyar TL tasarruf
Oluşturulma Tarihi: Ekim 15, 2024 07:00

Ankara-Kırıkkale-Delice ve Antalya-Alanya otoyol projelerinin yapımı için imzalar atıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Antalya-Alanya yolu ile yıllık 6.6 milyar TL, Ankara-Kırıkkale-Delice yoluyla ise 3.3 milyar TL tasarruf sağlamasının beklendiğini duyurdu. Her iki projenin de kamu-özel işbirliği modeliyle inşa edileceğini söyleyen Uraloğlu, “Bu model ile uluslararası kredi kuruluşları ve bankalardan dış kredi kaynağı temin ederek devlet olarak projenin yapım sürecinde hiçbir ödeme yapmıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Türkiye’nin ulaşımında tarihi öneme sahip olduğu belirtilen iki proje için dün imzalar atıldı. Antalya-Alanya Otoyolu ile Ankara-Kırıkkale- Delice Otoyolu bittiğinde yılda 10 milyar TL’lik tasarruf sağlanacağı ifade edildi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Antalya-Alanya Otoyolu özellikle yaz aylarında turizme bağlı olarak artan yolculuk taleplerini hızlı, konforlu ve güvenli olarak karşılarken, bölgedeki ticaret ve tarım sektörlerine de hizmet verecek. Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu ise Marmara’dan Doğu Anadolu’ya, Ege’den Karadeniz’e, Akdeniz’den Karadeniz’e erişim sağlayan karayolu koridorları arasında yük ve yolcu taşımacılığı daha güvenli, hızlı ve konforlu olacak” dedi.
Buna göre:

* Antalya-Alanya Otoyolu’nun 84 kilometresi ana gövde ve 38 kilometresi de bağlantı yolu olmak üzere toplam 122 kilometre uzunluğunda olacak.

Haberin Devamı

* Proje kapsamında Serik, Taşağıl, Manavgat, Manavgat Doğu, Alarahan, Konaklı ve Alanya Batı Kavşağı olmak üzere 7 kavşak yapılacak.

* 11 bin 300 metre uzunluğunda 8 tünel, 7 bin 30 metrelik 19 adet viyadük ve 4 adet otoyol hizmet tesisi inşa edilecek.
Proje, Serik Kavşağı’ndan başlayıp, doğuya yönelerek Serik ve Manavgat ilçeleri sınırları içerisinde Toros Dağları’nın eteklerindeki koridoru takip ederek Konaklı’nın kuzeyinde Batı Kavşağı’nda sonlanacak.

Zamandan 6 milyar lira, akaryakıttan 600 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 6.6 milyar lira tasarruf sağlarken, karbon emisyonu 47 bin ton azalacak.

İki proje ile 10 milyar TL tasarruf
İki proje ile 10 milyar TL tasarruf



SEYAHAT HIZI 2.5 KAT ARTTI

Her iki projenin yapımına ilişkin imza töreninde konuşan Uraloğlu, 2002’de 6 bin 101 kilometreden devraldıkları bölünmüş yol uzunluğunu 29 bin 520 kilometreye çıkardıklarını anlattı. Uraloğlu, “Bölünmüş yollarla bağlanan şehir sayımız 6 iken 77’ye yükselttik. Bu sayede bundan 22 yıl önce toplam yollardaki araç sayımız yaklaşık 8.5 milyon iken ortalama seyahat hızımız saatte 40 kilometre idi. Bugün trafikteki araç sayımız 30 milyonu geçmesine rağmen ortalama seyahat hızımız yaklaşık 90 kilometreye çıktı” diye konuştu.

Haberin Devamı

KAMU VE ÖZEL ORTAKLIĞIYLA YAPILACAK

Bakan Uraloğlu, her iki projenin de kamu-özel işbirliği modeliyle inşa edileceğini belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü: “Kamu-özel işbirliği bir yapım modeli olduğu kadar aynı zamanda bir finansman modeli. Yüksek maddi kaynak ihtiyacı duyulan projelerin gerçekleşmesinde, kamu kaynağı kullanılmadan özel sektör imkânları ve finansmanıyla yatırımları çok daha kısa sürede gerçekleşmesini sağlıyoruz. Bunlar uluslararası rekabete açık ihalelerdir, mutlaka uluslararası kredi şartı vardır, ülkeye bu vesileyle döviz girişi de sağlamış oluyoruz. Mesela 1915 Çanakkale Köprüsü’nde Koreliler, İzmir-İstanbul Otoyolu’nda ise İtalyanlar vardı. Bu model ile uluslararası kredi kuruluşları ve bankalardan dış kredi kaynağı temin ederek devlet olarak projenin yapım sürecinde hiçbir ödeme yapmıyoruz.”

Haberin Devamı

‘43 İLİN KAPISINDA TRAFİK BİTECEK’

Türkiye’nin kritik kavşak noktalarından olan ve 43 ilin batıya açılan kapısı konumunda olan Kırıkkale kavşağının, Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyol projesiyle hem yolcu hem yük taşımacığılında büyük rahatlama sağlayacağı belirtiliyor. Yeni yol, Marmara’dan Doğu Anadolu’ya, Ege’den Karadeniz’e, Akdeniz’den Karadeniz’e ulaşan karayolu koridorları arasında görev üstlenecek. Uraloğlu, “Bu proje ile yük ve yolcu taşımacılığını daha güvenli, hızlı ve konforlu bir şekilde Ankara’nın doğu ve kuzey koridoruna ve buradan da Ortadoğu ve Kafkas ülkelerine aktaracağız. Ankara-Kırıkkale arasında bulunan mevcut devlet yolu yoğunluğunu da azaltmış olacağız. Trafik sıkışıklığının ortadan kalkmasıyla zamandan 2.8 milyar, akaryakıttan 500 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 3.3 milyar lira tasarruf edeceğiz. Ayrıca çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 41 bin ton azalacak” ifadelerini kullandı.

BAKMADAN GEÇME!