İhracata direkt uçuş katkısı

08.09.2019 - 11:29 | Son Güncelleme :
İhracata direkt uçuş katkısı | Ekonomi Haberleri

Türk Hava Yolları'nın bu yılın başında direkt uçuş başlattığı Meksika ve Demokratik Kongo Cumhuriyeti'den gelen turist sayısında ve bu ülkelere yapılan ihracatta artış oldu.

Türkiye'nin ihracatına, belirlenen hedef pazarlara yönelik direkt uçuşların başlatılması katkı sunuyor. Türk Hava Yolları (THY) tarafından bu yılın başında direkt uçuşun başlatıldığı Meksika ve Demokratik Kongo Cumhuriyeti'den gelen turist sayısında ve bu ülkelere yapılan ihracatta artış gerçekleşti.

AA muhabirlerinin derlediği bilgiye göre, geçen yıl 124 ülkede 318 noktaya direkt uçuş gerçekleştiren THY, yılın başında Meksika ve Demokratik Kongo Cumhuriyeti'ni de rotaya ekledi. THY'nin direkt uçuş rotası, 126 ülkede 325 noktaya ulaştı.

Direkt sefer düzenlenen ülke sayısının artmasının, ihracata ve turizme olumlu yansıdığı görüldü.

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan tarafından açıklanan "İhracat Ana Planı"ndaki 17 hedef ülke arasında yer alan Meksika'ya yapılan ihracat, ocak-haziran döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 artışla 346 milyon dolara çıktı.

Aynı dönemde direkt uçuş başlatılan Demokratik Kongo Cumhuriyeti'ne ihracat ise yüzde 52 artışla 27 milyona yükseldi.

UÇUŞ NOKTALARIYLA GELEN ARTIŞ

THY'nin daha önceden direkt seferinin olduğu ancak bu yılın ilk yarısında uçuş noktalarını artırdığı Birleşik Arap Emirlikleri, Endonezya, Fransa, Nijerya ve İhracat Ana Planı'nda yer alan Fas'a ihracatta da artış gözlendi.

Geçen yılın ilk yarısında 195 milyon dolar olan Nijerya'ya ihracat, bu yılın aynı döneminde 344 milyon dolara ulaştı. Aynı dönemde Birleşik Arap Emirlikleri'ne yapılan ihracat yüzde 21 artışla 1 milyar 695 milyon dolardan 2 milyar 57 milyon dolara, Fas'a yapılan ihracat 1 milyar 115 milyon dolardan yüzde 18 artışla 1 milyar 318 milyon dolara, Endonezya'ya yapılan ihracat da yüzde 11 yükselişle 145 milyon dolardan 161 milyon dolara çıktı.

Türkiye'nin önemli ticaret partnerlerinden Fransa'ya ihracat ise yüzde 3 artışla 4 milyar 468 milyondan 4 milyar 620 milyona yükseldi.

TURİST SAYISINDA DA ARTIŞ GÖRÜLDÜ

Söz konusu dönemde direkt uçuş yapılan Meksika'dan gelen turist sayısında yüzde 63 artış görüldü. Geçen yılın ilk yarısında Meksika'dan 18 bin 332 kişi Türkiye'ye gelirken, bu yılın ilk yarısında bu sayı yüzde 63 artarak 29 bin 931 kişi oldu.

Söz konusu dönemde Fas'tan Türkiye'ye gelen turist sayısı yüzde 38'lik artışla 87 bin 107 kişiden 120 bin 411 kişiye, Fransa'dan gelenler ise yüzde 22'lik yükselişle 417 bin 709 kişiden 509 bin 317 kişiye çıktı.

Bu dönemde Birleşik Arap Emirlikleri ile Endonezya'dan gelen turist sayısında ise azalma gözlendi.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
1.529 Değişim: -0,12% Hacim : 12.542 Mio.TL Son veri saati : 13:32
Düşük 1.523 04.03.2021 Yüksek 1.536
Açılış: 1.527
7,4772 Değişim: 0,43%
Düşük 7,4117 04.03.2021 Yüksek 7,5134
Açılış: 7,4455
9,0143 Değişim: 0,31%
Düşük 8,9529 04.03.2021 Yüksek 9,0579
Açılış: 8,9865
411,22 Değişim: 0,16%
Düşük 408,89 04.03.2021 Yüksek 414,17
Açılış: 410,55
bigpara

Copyright © 2021 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.