Güncelleme Tarihi:

Altun, “Türkiye’de mevcut konjonktüründen dolayı burada ciddi fırsatlar görüyoruz. Temelimizi sağlamlaştırmak adına Mısır veya Güney Afrika’da az da olsa üretime başlamayı planlıyoruz” diye konuştu. Türkiye’deki ihracatın ve ticaret hacminin 120 bin ton olduğunu belirten Altun, “Bizim üretimimiz 15 bin ton. Biz ne kadar üretirsek FAVÖK’ten hanemize kalıyor. Dolayısıyla 10 kata kadar daha üretim yapabiliriz. Ama finansal olarak bu Türkiye’de pek mümkün olmuyor. Türkiye’de narenciye bahçesi veya herhangi bir tarım arazisi çok pahalı. Adana’da bir narenciye bahçesinin bir dönümü 20 bin dolar, geri dönüşü ise 40 yıl. Dolayısıyla hepsini Türkiye’de üretmek mümkün gözükmüyor” ifadelerini kullandı.
ÜRETİMİNİ ARTIRDI
Öte yandan, dünya yaş meyve sebze üretiminde üçüncü sırada yer alan Türkiye, 2025’in ilk 10 ayında 2.6 milyar dolarlık yaş meyve sebze ihracatı gerçekleştirdi. Ancak tarımda bu yıl yaşanan zirai don ve kuraklık meyve üretimini etkiledi. Sektör, rekoltede ciddi kayıp yaşasa da Altun Gıda, bundan etkilenmeyen üreticiler arasında yer aldığını söylüyor. Anıl Altun, “Ürün yok denildi. Mandalina şu an 25 liralardan 8 liraya düştü. Ürün fazlasıyla var. Bizim kendi üretimimiz olduğu için ürün az da olsa çok da olsa mal alımı için bir iki ay bekleyebiliyoruz. Bu sebeple gereksiz zararlar oluşmuyor. Üretimimizi geçen seneye göre yüzde 30 artırdık” dedi.