Güncelleme Tarihi:
Pandemiden sonraki üç yıl yüzde 100’ün üzerinde, geçen yıl ise yüzde 57 büyüyen tüketici elektroniği pazarının, bu yıl büyüme hızı yavaşlasa da eşik atlaması bekleniyor. MediaMarkt Türkiye CEO’su Hulusi Acar, geçen yıl 536 milyar TL’den 843 milyar TL’ye yükselen pazarın, bu yıl 1 trilyon TL sınırını aşmasını beklediklerini söyledi.
Dün şirketin yıllık değerlendirme toplantısında konuşan Acar, pazarın önceki yıllarda kaydettiği büyümenin, şirketin küresel taraftaki büyümesini de hızlandırdığına işaret etti. “11 ülkede bin 16 mağaza ile faaliyet gösteren MediaMarktSaturn, geçen yıl 22.4 milyar Euro ciro elde etti. Bu büyümenin motoru ise başta Türkiye olmak üzere İspanya gibi Akdeniz ülkeleri oluşturdu” diyen Acar, “Türkiye, hizmet verilen 11 ülkede en hızlı büyüyen ülke oldu. Satış hacminde ise Almanya’nın ardından ikinci sırada yer aldı” dedi.
KÜÇÜLME BAŞLADI
Ancak bu yıl pazarın Türkiye’de de yavaşladığına dikkat çeken Acar, adetsel bazda kimi kategoride küçülme beklediklerini söyledi. Acar, “2022 ve 2023’te yüzde 100 büyümeler var. Sonra pazar yavaşlıyor, büyüme yüzde 50’ye düşüyor. Adetsel büyümeye bakıldığında ise kategoriye göre değişmekle birlikte artı-eksi yüzde 1-2 büyüme ile ürün satıyoruz. Büyüme yavaşladı. Pazarda en büyük ağırlığı yüzde 36 ile cep telefonu alırken onu yüzde 26 ile büyük ev aletleri izledi. Makroekonomik kurallar ve ekonomiyi soğutmak için alınan önlemler bunda etkili oldu. ‘Pasta küçülüyorsa yapacağımız şey, kendi payımızı artırmak’ diye düşündük ve bu kapsamda çalıştık” değerlendirmesinde bulundu.
SATIŞLAR DÜŞÜNCE ZAM SINIRLI KALDI
Son dönemde döviz kurunda yaşanan hareketliliğin elektronik eşya fiyatlarına etkisi hakkında da değerlendirmelerde bulunan Acar, kurdaki artış hızının sınırlı olduğunu; bu nedenle de fiyatların radikal bir artış göstermediğine işaret etti. Bunu bu yılki Anneler Günü’nde kahve makinesi fiyatları üzerinden örneklendiren Acar, “Kahve makinesi fiyatları geçen sene ile neredeyse eşit seyretti. Taksit sayılarının da azalması nedeniyle işin daha kötüye gitmesi arzu ettiğimiz bir durum değil. Adet bazlı satışlardaki düşüşe direnç göstermek için tedarikçiler marjlardan ödün vererek fiyatı tutturmaya devam ediyorlar” ifadelerine yer verdi.
YENİLENMİŞ CİHAZA TALEP
ŞİRKET aynı zamanda teknoloji alışverişinde ikinci el dönemi de başlattı. Bu kapsamda geçen yıl 200 bin telefonu yenilediklerini anlatan Acar, 27 bin adetlik de satış yaptıkları bilgisini verdi. Sıfır ürün ile yüzde 20 ila 25 aralığında fiyat farkı olan bu pazarın toplam telefon satışları içindeki payının yüzde 5’e ulaştığını söyleyen Acar ayrıca, küresel taraftaki paydaşların bu pazarın Türkiye’de hızlı büyümesine şaşırdıklarını da kaydetti.
ÜRÜNLERİNİ AVRUPA’YA SATACAK
KENDİ markaları olan PEAQ, KOENIC ve ISY’ı Türkiye’ye getirdiklerini ve üretimin de burada yapıldığını dile getiren Hulusi Acar, bu ürünlerin Avrupa’ya ihraç edilmesi ile ilgili de görüşmeler yaptıklarını söyledi. Acar, bu ürünlerin toplam ciro içinden henüz yüzde 1 pay aldığını belirterek hedeflerinin bu oranı yüzde 10’lara ulaştırmak olduğunu dile getirdi.