Elektrikli sosyal medyada hibrit aramada lider: Türkiye’de otomotivin ‘onlıne’ nabzını tutan araştırma yayınlandı

Güncelleme Tarihi:

Elektrikli sosyal medyada hibrit aramada lider: Türkiye’de otomotivin ‘onlıne’ nabzını tutan araştırma yayınlandı
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 15, 2025 04:00

Türkiye’de internet ortamında elektrikli ve hibrit araçlarla ilgili yapılan tüm konuşmalar analiz edildi. Ipsos’un 2024 yılına ilişkin araştırması, Türk tüketicisinin elektrikli araçları daha çok konuştuğu ancak menzil ve altyapı kaygılarından dolayı hibritleri daha fazla araştırdığını ortaya koydu. Geçen yıl elektrikli araçlarla ilgili konuşma hacmi 474 bine ulaştı.

Haberin Devamı

Araştırma şirketi Ipsos, Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) işbirliği ile yürütülen ‘Elektrikli Araçlar Tüketicinin Nabzı Sosyal Dinleme Projesi’nin (#NEV2024) sonuçlarını açıkladı. 1 Ocak 2022 ile 31 Aralık 2024 tarihleri arasındaki dönemde sosyal medya ve dijital mecralardan elde edilen online tüketici verilerinin analiz edildiği araştırmanın sonuçları; Türkiye’nin elektrikli araçlara olan ilgisini verilerle gösterirken, tüketicilerin hibrit araçları önemli bir geçiş basamağı olarak benimsediğini de ortaya koydu. İşte dikkat çeken araştırmanın sonuçlarından derlediklerimiz...

474 BİN ELEKTRİKLİ KONUŞULDU

Elektrikli araçlarla ilgili online ortamda yapılan konuşmalar 2024 yılında zirve yaptı. 2022 yılında 186 bin gönderinin elektrikli araçlarla ilgili olduğu rakamlarla ortaya koyulurken 2023’te bu rakamın yüzde 99 oranında artarak 371 bine, 2024’te ise yüzde 28 artışla 474 bine çıktığı görüldü.

Haberin Devamı

2024 yılı boyunca  elektrikliler hibritlerden daha çok konuşulsa da arama motorlarında hibritler elektriklileri solladı. 2024 yılında internetten hibrit aramaları 100 üzerinden 64 puana ulaşırken elektrikli araç aramaları 61 puanda kaldı. Yılın ortasında şarj edilebilir hibrit (PHEV) otomobillere gelen ÖTV indirimi bu araçlara olan arama ilgisini arttırdı.

Elektrikli sosyal medyada hibrit aramada lider: Türkiye’de otomotivin ‘onlıne’ nabzını tutan araştırma yayınlandı

POZİTİF YORUM DAHA FAZLA

Online ortamda yapılan konuşmalarda, hibritler hakkında elektriklilere kıyasla daha pozitif yorumlar yapıldı. Hibritler için yapılan her 100 yorumdan 17’si pozitif, 5’i negatif ve 71’i nötr olurken; elektrikliler için yapılan her 100 yorumdan 13’ü pozitif, 8’i negatif ve 74’ü nötr oldu. Kalan yorumlar ise karışıktı. Araştırmada, bu farkı yaratan başlıca sebeplerin, hibrit araçların uzun yol menzili ve altyapı konusundaki kaygılardan daha az etkilenmesi ve tam elektriklilere göre daha yüksek kullanım esnekliği sağlamaları olarak belirtildi.

2024 yılında elektrikli araçlar için sektörel konular, hibritlerde olduğundan daha çok yer kapladı. Farklı menşeiler arasında rekabet, piyasa analizleri ve yatırım haberleri, tam elektrikliler için daha büyük gündem oluşturdu. Menzil konusu da, tam elektrikliler için daha büyük bir bariyer olarak görüldüğünden, bu kategoride daha çok tartışıldı. Kategori genelinde gözlemlenen yüksek hibrit araç memnuniyeti, hemen her konuda yankı buldu. Tam elektriklilerin, hibritlerin önüne geçtiği tek konu yatırımlar oldu.

 

BAKMADAN GEÇME!