Elektrikli araç lastiğine ‘yerli’ imza

Güncelleme Tarihi:

Elektrikli araç lastiğine ‘yerli’ imza
Oluşturulma Tarihi: Kasım 14, 2025 04:00

Yerli üretici Brisa, İzmit’ten sonra yaklaşık 334 milyon dolarlık yatırım yaptığı Aksaray fabrikasında da yeni nesil elektrikli ve hibrit araçlara özel lastik teknolojileri üretmeye başladı. Şirketin geliştirdiği yeni nesil lastikler, elektrikli araçların sürüş menzilini yüzde 10’a kadar uzatabiliyor.

Haberin Devamı

Uluslararası şirketler, yeni nesil yatırımlarını Türkiye’de büyütmeye devam ediyor. Brisa, 2018’de 300 milyon dolarlık yatırımla kurulan, 2023’te 34 milyon dolarlık ek yatırımla kapasitesi artırılan Aksaray’daki fabrikada yeni nesil elektrikli ve hibrit araçlara özel premium lastikler üretmeye başladı. Lassa Nextgen teknolojisiyle lastiğin ağırlığını yüzde 20 oranında azaltarak verimliliği artıran şirket, Bridgestone Enlite isimli teknolojiyle de lastiğin yuvarlanma direncini yüzde 30 düşürerek; elektrikli araçlarda yüzde 10’a varan daha uzun menzil, içten yanmalı araçlarda ise daha düşük yakıt tüketimi sağladığını duyurdu.

Şirketin premium segmentteki büyümesi ve teknoloji odaklı üretim vizyonu geçtiğimiz günlerde bir basın toplantısında anlatıldı. Satış ve OE’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Yakup Demir ile Stratejik Büyümeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cenk Koçdor, sektördeki trendler ve yeni yatırımları aktardı.

Haberin Devamı

AĞIRLIĞI YÜZDE 20 AZALTTI

Cenk Koçdor, İzmit fabrikasından sonra Aksaray’da da devreye alınan özel karışım teknolojisiyle; EV/Hibrit uyumlu, HRD, Enliten ve Nextgen teknolojilerine sahip premium lastik üretimini güçlendirdiklerini belirtti. Koçdor, “Elektrikli araçların farklı sürüş dinamikleri, lastik teknolojisinde yeni gereksinimler doğuruyor. Bu kapsamda, Lassa Nextgen ve Bridgestone Enliten teknolojilerini geliştirdik. Nextgen, lastik ağırlığını yüzde 20 azaltarak enerji verimliliğini yükseltiyor ve çevreye duyarlı bir üretim süreci sağlıyor. Bridgestone Enliten ise lastiğin yol ile teması sırasında oluşan yuvarlanma direncini yüzde 30’a kadar düşürüyor. Bu, elektrikli araçlarda daha uzun menzil, içten yanmalı araçlarda ise daha düşük yakıt tüketimi anlamına geliyor” dedi.

Koçdor, SUV satışlarındaki artış ve elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla premium lastik segmentinin hızla büyüdüğünü kaydederek, “Söz konusu yeni nesil teknolojilere sahip ürünler, Brisa’nın binek lastik portföyünde önemli bir ağırlığa ulaştı” diye konuştu.

AR-GE’YE 487 MİLYON TL

Haberin Devamı

Koçdor’un verdiği bilgilere göre ileri teknolojilerin üretimdeki payı yüzde 50 seviyesinde. Koçdor, “2030’a kadar portföyün yüzde 80’ini ileri teknoloji lastiklerin oluşturmasını hedefliyoruz. Dokuz ayda Ar-Ge çalışmalarına 487 milyon TL yatırım yaptık. Yılın ilk yarısında 63 yeni ürün geliştirildi, yılı 100’ü aşkın yeni ürün ile kapatmayı hedefliyoruz. Bunların yüzde 80’ini premium segmenti oluşturuyor” dedi.

‘PREMIUM’ BÜYÜME

BRİSA Satış ve OE’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Yakup Demir ise Türkiye’de lastik pazarının 30 milyon adetler seviyesinde olduğunu hatırlatarak, “Bu sene 17 inç jant ve üzerini ifade eden premium segment lastikler yüzde 7 büyüdü. Toplam pazarın yüzde 40’ını premium lastik segmenti oluşturuyor. İlerde bu oranın yüzde 60’lara çıkmasını bekliyoruz. Brisa olarak bizler ise premium segmentte yılın dokuz ayında yüzde 38 büyüme kaydettik” ifadelerini kullandı. İzmit ve Aksaray’da yılda 14.8 milyon adet lastik ürettiklerinin altını çizen Demir, pazarın yarısını karşılayacak kapasitelerinin olduğunu da belirtti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!