Oluşturulma Tarihi: Şubat 01, 2001 00:00
Yunanistan için Türkiye, bir düşmandan öte artık güçlü ve bakir bir pazar. İki ülke özel sektörleri arasında güçlü ortaklıklar kuruluyor. Hedef, birlikte yeni pazarlara girmek.
TÜRKİYE ile Yunanistan arasında, 17 Ağustos 1999 Kocaeli Depremi sonrasında başlayan iyi ilişkiler, siyasette önemli bir ilerleme sağlamasa da, ekonomide etkisini göstermeye başladı. 3. ülkelere ortak ürün ve bilgi pazarlayan, Türkiye, Yunanistan ve Avrupa pazarlarında rekabet eden, güçlü Türk - Yunan ortak firmaları kuruluyor. Türkiye ve Yunanistan iş çevreleri arasında son dönemde ağırlık kazanan iyi ilişkilerin ve ortaklıkların, siyaset alanında yaşanan pürüzleri de gidereceği ifade ediliyor. Birçok Yunanlı şirket, 65 milyon nufuslu bir büyüklüğe sahip Türkiye pazarını değerlendirmek istiyor. Uzmanlar, şirket ve toplum kültürleri de birbirine benzeyen iki ülkenin özel sektörleri arasında yaşanan birlikteliklerin başarı şansının da çok yüksek olduğunu belirtiyor.
2000 yılını 100 milyon
dolar ciro ile kapatan Yunanistan Hewlett - Packard ile Türkiye`den Arges Danışmanlık arasında yaşanan işbirliği de, yaşanan bu sürecin önemli bir örneğini oluşturuyor. e - ticaret alanında yeni ve güçlü bir portal kurmak için biraraya gelen iki şirket, Türkiye, Yunanistan ve çevre pazarları değerlendirmek istiyor. 10 milyon dolarlık bir yatırımla kurulacak şirketin merkezi Yunanistan olacak. 15 Mart tarihinde faaliyete geçecek portal ile tüketicilere internet üzerinden her türlü ürün pazarlanacak.
Ülke yok, pazar var:
Doğru partner seçimi ile kurulacak ortaklıkların başarıya ulaşmaması için hiçbir nedenin olmadığını kaydeden Yunanistan Hewlett - Packard Elektronik Hizmetler Uygulama Müdürü Maria Economidou, Türkiye ile Yunanistan arasındaki tek farkın konuşulan dil olduğunu, onun dışında iki ülke toplumunun birbirine çok benzediğini, kurulacak ortaklıkların başarıya ulaşma şansının da çok yüksek olduğunu söyledi. Yeni ekonomi ile birlikte ülke kavramının ortadan kalktığını savunan Economidou, Yunanistan`da faaliyet gösteren bir Amerikalı şirketin, Belçikalı bir genel müdür tarafından yönetildiğini, ekonominin ve pazarların kişi ve milletlerin hegomonyasından çıktığını ve önüne geçtiğini söyledi.
Elele yeni pazarlara:
Türkiye`de kabuğunu kırmaya çalışan ve güçlü bir potansiyele sahip bir ekonominin olduğunu belirten Economidou, `Yunanistan`da Türkiye`ye nazaran küçük bir nufusuna sahip olmasına rağmen, gelir durumunun eşit şikelde dağılmasından dolayı dinamik ve güçlü bir pazar var. Geniş bir tüketici ağı mevcut. İki ülke pazarlarının yanısıra, gelişen ülkelerin bulunduğu bir bölgenin içindeyiz. İki ülke şirketlerinin kuracağı güçlü ortaklıklar ve güçlü markalar, İki ülke ve çevre pazarlarının yanısıra, Avrupa`nın önde gelen ülkelerinde de şanslarını artırabilirler. Yeterki, güçlerini ve tecrübelerini birleştirmek için biraraya gelsinler. Bu durum siyaseti de etkileyecektir. Birbirleri aleyhinde karar alan iki ülke, yerini yakın zamanda birbirlerini destekleyen iki ülkeye bırakacaktır` dedi.
E-ticaret`in etkisi artıyor:
Türkiye ve Yunanistan`ın benzer kültürlere sahip olduğunu, bunun güçlü ortaklıklar için büyük bir avantaj sağladığını kaydeden Economidou, birçok Yunanlı şirketin Türkiye pazarını değerlendirmek istediğini, bu yönde ortaklıklar aradığını belirtti. Arges Danışmanlık Genel Müdürü Murat Keleştimur`da, kurulan ortaklığın yeni ekonominin geldiği aşamayı göstermesi bakımından önemli olduğunu, ülke ve sınır kavramının önemini artık yitirdiğini, bir tuşla Amerika`dan artık ürün alınabildiğini söyledi.
`Amacımız, müşterilerimize dünya kalitesinde CRM çözümleri sunarak ciro ve karlılıklarını artırmaktır` diyen Keleştimur, yardım masası, çağrı merkezi, satış gücü otomasyonu ve internet bazlı iletişim alanlarında lider yazılım firmalarını temsil ederek dünya kalitesinde uygulama ve danışmanlık hizmetleri sunduklarını ifade etti.