E-ticarette influencer dalgası

Güncelleme Tarihi:

E-ticarette influencer dalgası
Oluşturulma Tarihi: Ekim 14, 2024 07:00

Influencerların yaptığı paylaşımların satın alma davranışındaki değişikliği hızlandırması, şirketleri yeni e-ticaret stratejilerine yöneltti. Trendyol da bu alandan daha fazla pay almak için harekete geçti. Trendyol Grubu CEO’su Erdem İnan, daha fazla tüketiciye ulaşmak için influencer ekosistemi oluşturduklarını; toplamda 22 bini aşkın influencer ile aktif bir şekilde çalıştıklarını anlattı.

Haberin Devamı

Son yıllarda sosyal medya platformlarının yükselişiyle birlikte ‘influencer’lar, e-ticaretin önemli bir parçası haline geldi. Markalar, hedef kitlelerine ulaşmak için bu dijital liderlerle işbirliği yaparak satışlarını artırmayı hedefliyor.

Bu akıma kapılan şirketlerden biri de Trendyol oldu. Bakü’de düzenlenen toplantıda bir araya geldiğimiz Trendyol Grubu CEO’su Erdem İnan’ın verdiği bilgilere göre, Trendyol daha fazla tüketiciye ulaşmak için 22 bini aşkın influencer ile çalışıyor. Bir sene içerisinde Azerbaycan’ın en büyük influencer ekosistemini kurduklarını belirten İnan, “5 bin influencer ile aktif şekilde çalışıyoruz. Türkiye’de geliştirdiğimiz ekosistemimizi bu pazara da açtık” dedi.

1 MİLYAR DOLARLIK  TİCARET HEDEFİ

Suudi Arabistan’da iki farklı alışveriş merkezinde müşterilerin ürünleri görmesi için pop-up store açtıklarını da kaydeden İnan, “İki farklı dizimizin başrol oyuncularını da açılışa davet ettik. Müthiş bir ilgi oldu. Doğu Avrupa’da da yakın bir süre içinde açılmamıza rağmen 2 bin influencer’a ulaştık. Amacımız, bölgedeki influencer’lar aracılığı ile Türkiye’deki satıcıların satışlarına daha fazla destek olmak. Umarım yakın vadede Doğu Avrupa’da da benzer rakamları söyleyeceğiz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Uluslararası genişleme stratejisi doğrultusunda ilk yurt dışı ofisini Almanya’da açan Trendyol, Berlin ve Amsterdam’dan sonra yeni ofisini Bakü’de açtı. Bu pazarda daha büyük hedeflere ulaşmak isteyen şirket, 1.5 yıl önce girdiği Azerbaycan’da bugün yaklaşık 2 milyon müşteriye ulaştı.

İnan, en çok indirilen e-ticaret platformu oldukları söyleyerek, ağırlıklı olarak moda ve ev tekstili kategorilerinde hizmet verdiklerini söyledi. Önümüzdeki dönemde bu pazarın büyüme potansiyeline çok inandıklarını ifade eden İnan, “Azerbaycan, bu sene itibarıyla yaklaşık 2 milyar dolarlık e-ticaret hacmi olan bir pazar. Önümüzdeki 6 yıl içinde seneden seneye yüzde 13 büyüyeceğini tahmin ediyoruz. Hedefimiz Azerbaycan’da 2028’de yaklaşık 1 milyar dolarlık bir ticaret hacmi yaratmak, 3 milyon müşteriye ulaşmak ve 60 milyondan fazla ürünü ulaştırabilmek” dedi.

Haberin Devamı

YURTDIŞINDA 6 MİLYON MÜŞTERİ

Trendyol’un pek çok farklı coğrafyada yürüttüğü e-ihracat faaliyetlerini de değerlendiren İnan, şirketin yurtdışında yaklaşık 6 milyonun üzerinde müşteriye ulaştığını söyledi. Toplantıda verilen bilgiye göre, 2023’ten bu yana Trendyol satıcıları 2 milyar dolarlık toplam ihracat hacmi yarattı. Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Katar, Kuveyt, Bahreyn ve Umman’dan oluşan Körfez bölgelerinde sevk edilen ürün adetleri ve ürün satışları ile her ay kendi rekorlarını yenilediklerini belirten İnan, “Yıl sonu için bu pazarda 1.6 milyar dolar ihracat hacmine ulaşmayı amaçlıyoruz. Sene başından beri faaliyet yürüttüğümüz Doğu Avrupa bölgesinde ise yıl sonu hedefimiz 4 milyonun üzerinde siparişe ve 400 milyon dolarlık ticaret hacmine ulaşmak. Önümüzdeki süreçte binlerce satıcımızı ihracata açmayı hedefliyoruz. Yerli üreticilerimizi ve satıcılarımızı, ‘Made in Türkiye’ ürünleriyle birlikte, küresel pazarlara taşımayı sürdüreceğiz” diye konuştu.

Haberin Devamı

HEDEFTE EMEA BÖLGESİ VAR

İnan, geleceğe yönelik hedeflere ilişkin olarak da şunları kaydetti: “Hedefimiz Trendyol’un tüm ekosistemini yurtdışına açabilmek, satıcılarımızın ürünlerini dünya ile buluşturabilmek. Hedefimizde uzun vadede EMEA bölgesi var. Bu bölge İstanbul’a 5 saatlik uçuş mesafesinde. 500 milyon insan yaşıyor ve 4.2 trilyonluk bir pazar büyüklüğü söz konusu. Dahası bu pazarın bir e-ticaret şampiyonu yok. Bu bizim için bir fırsat.”

Ticaret Bakanlığı’nın toplam ihracat içindeki e-ticaret payını yüzde 10’a çıkarma hedefinden bahseden İnan, kendilerinin de bu hedefe en çok katkı sağlayan firma olmak istediklerini aktararak, “Türkiye’de e-ihracatın yüzde 40’tan fazlasının Trendyol tarafından gerçekleştirilebileceğine inanıyoruz” değerlendirmesinde bulundu.

Haberin Devamı

ŞUBATTA MAYO ALIŞVERİŞİ

Tüketim alışkanlıklarının coğrafyalara göre değiştiğini anlatan Erdem İnan, şu bilgileri paylaştı: “Körfez Bölgesi’nde şubattan itibaren mayo aramalarının artmaya başladığını gördük. Suudi Arabistan ve Dubai’de sezon daha erken başlıyor. Satıcılarımıza ‘sezonu biraz daha öne çekmeyi düşünebilirsiniz’geri bildiriminde bulunduk. Doğu Avrupa’da ise kış daha uzun, Türkiye’de kaban ve palto satamadığımız dönemde orada sattığımızı görüyoruz. Satıcılarımızla elimizdeki bu tür bilgileri paylaşarak onların işlerini kolaylaştırmaya çalışıyoruz.”

90 BİN YERLİ SATICI  YURTDIŞINA AÇILDI

DAHA önce yurtdışına hiç ürün satmamış 90 bin satıcının ürünlerinin Trendyol sayesinde ilk defa yurtdışında olduğunu aktaran Erdem İnan; tekstil, giyim, ev tekstili ev ürünleri, mobilya gibi kategorilerde ekstra güçlü olduklarını vurguladı. Ortalama paket toplam fiyatlarının da bölgeye göre değiştiğine de işaret eden İnan, “Azerbaycan’da ortalama 30 dolar civarında iken Körfez Bölgesi’nde 80-90 dolarlara yakın. Avrupa’da ise 60 dolarlar civarında. Doğal olarak sepetler birebir aynı olmayabiliyor. Körfez’deki müşteriler genelde 5 ürünü birlikte alıyor. Azerbaycan’da bu ortalama 2-2.5 civarında” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!