Güncelleme Tarihi:

TÜRKİYE’deki her 10 kişiden 8’i indirimleri takip ederken yapılan araştırmalar tüketicilerin artık indirimden çok güven aradığını ve buna göre satın alma kararı verdiğini ortaya koyuyor. Kasım ayı ile başlayan kampanya dönemi devam ederken Amazon Türkiye, tüketici davranışlarına yönelik “Tüketici Gözünden İndirim Dönemleri ve Beklentileri Araştırması”nın sonuçlarını açıkladı. Şirketin Veri Enstitüsü ile birlikte hazırladığı araştırmanın sonuçları, İstanbul’da düzenlenen basın toplantısında paylaşıldı.
Son altı ayda alışveriş yapan bin 537 kişinin katılımıyla yapılan araştırmaya göre; e-ticarette fiyat politikasına duyulan güven, indirim oranının önüne geçti. Buna göre iyi fiyat, sadece indirim oranlarıyla değil, satıcıya veya siteye duyulan güvenle de orantılı hale geldi.
İNDİRİMİ BEKLİYORUZ
Araştırmanın sonuçları, indirim döneminden hemen önce artan fiyatların tüketici güvenini zedelediğini de ortaya koydu. Bu nedenle tüketicilerin indirim oranından çok nihai fiyatlara bakarak ürünü almaya karar verdiği paylaşıldı. Araştırmaya göre, katılımcıların yüzde 80’i daha önce büyük indirim dönemlerinde alışveriş yaptıklarını ve yüzde 81’i büyük indirim dönemlerini takip ettiklerini ifade etti. Yüzde 79’u ise önceden karar verdiği ürünü uygun fiyata alma amacıyla alışveriş yaparken yüzde 44’ü anlık fırsatları yakalamak, yine yüzde 44’ü stok yapmak için indirimleri değerlendiriyor.
SÜREKLİ TAKİP ETMEK YORUYOR
Araştırmaya göre fiyat karşılaştırmadan neredeyse hiç alışveriş yapılmıyor. Katılımcıların yüzde 94’ü alışveriş öncesinde fiyat karşılaştırması yaptığını belirtiyor.
Fiyat karşılaştırmadan alışveriş yaptığını söyleyenlerin oranı ise yüzde 2. Ancak indirim ve fiyat takibi yapmak, her üç müşteriden birinde zihinsel yorgunluk da yaratıyor. Türkiye’deki e-ticaret kullanıcılarının yüzde 35’i sürekli indirim takibinin zihinsel yorgunluk yarattığını, yüzde 30’u ise indirim aramanın satın alma kararını zorlaştırdığını ifade ediyor.
TAKSİTLİ ALIŞVERİŞE BÜYÜK TALEP
TOPLANTIDA konuşan Amazon Türkiye Perakende Genel Müdürü Burak Erdem, “Türkiye nüfusunun yüzde 35’ine aynı gün teslimat, nüfusun yüzde 85’ine de ertesi gün teslimat yapıyoruz” dedi. Erdem, bu yılki kasım indirimi dönemiyle ilgili de şu bilgileri verdi: “Bu yıl taksitli alışverişe yoğun ilgi var. Kitap kategorisinde bir numarayız. Ayrıca günlük ihtiyaçlar müthiş satıyor. Bu ürünlerin bu kadar çok satılmasının sebebi doğru denklem. Doğru ürünü getiriyoruz, geniş bir seçkimiz var, aynı gün teslim ediyoruz ve bir anda satışlar iki katına çıkıyor. Önemli olan problemi oluşturmadan çözmek. Bizim odaklandığımız alan bu.”
ŞEFFAF OLMAYAN GÜVEN KAYBEDİYOR
VERİ Enstitüsü Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Ağırdır ise kampanya dönemlerinde tüketicilerin basitlik, şeffaflık ve güven aradığını gördüklerini belirtti. Ağırdır, “Tüketiciler kampanya dönemi öncesi yükseltilen fiyatlardan şikâyetçi. Liste fiyatının yükseltilmesinden veya uygun fiyatlı ürünlerin çok az adette satışa sunulmasından dolayı güven kaybediyorlar” diye konuştu.