DTM, ihracat stratejisini revize ediyor

Güncelleme Tarihi:

DTM, ihracat stratejisini revize ediyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 05, 2001 08:55

Dış Ticaret Müsteşarlığı, Türkiye`nin ihracatta izlediği politikaları içeren İhracat Stratejisini revize ediyor. Yeni İhracat Stratejisi, 2002 yılının ilk aylarında tamamlanmış olacak.

Hedef pazar olarak komşu ülkelerin seçildiği stratejinin temel unsurları arasında, katma değeri yüksek bilgi yoğun ürünlerin ihracı ve nihai tüketiciye ulaşma yer alıyor.

İhracat stratejisi ile dünyanın nereye gittiği ve hangi sektörlerde yoğunlaştığının tespiti ve Türkiye`nin bu ortama bir şekilde adapte edilmesinin sağlanması amaçlanıyor.

Revize edilen strateji de Türk ihracatında yatırım, üretim ve ihracat zincirinin kurulması amaçlanırken, hedef pazarlar yine komşu ülkeler olarak belirlendi. Komşu ülkelerin yanı sıra ön hat ülkeleri (Türkiye`ye sınırı olmayan bölge ülkeleri) de hedef pazarlar arasında yer alıyor.

Stratejide Türkiye`nin ihracatında öne çıkacak sektörler tekstil ve konfeksiyonun yanı sıra, elektrik-elektronik, otomotiv, makine, çimento ve toprak ürünleri, ev tekstili, hazır giyim ve software olarak belirleniyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!