Güncelleme Tarihi:

Restoranlar hatta marketler her zamankinden daha fazla tüketici gözünde sorgulanır oldu. Bu alanda denetimler artarken şirketlerin yeni yatırımları da dikkat çekiyor. ŞOK Marketler bu konuda yeni bir yatırımını duyurdu. Şirket taze sebze-meyvenin kalbi Antalya’daki tedarik platformunda, pestisit riskini daha etkin ve şeffaf biçimde yönetmek amacıyla laboratuvar kurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre kurulan laboratuvar sayesinde raf öncesi analiz süreci mümkün olacak. İlk etapta domates ile hayata geçirilen uygulamanın önümüzdeki dönemde diğer meyve-sebze gruplarında da yaygınlaştırılması ve kısa sürede ŞOK Marketler’in tüm dağıtım merkezlerine yayılması planlanıyor. Türkiye’deki akredite laboratuvarlarla aynı standartlara sahip Antalya’daki laboratuvarda, pestisit etken maddeleri 30 dakika içinde analiz ediliyor. Pestisit değeri yönetmeliğin uygun gördüğü sınırlar dahilinde olan ürünler hazırlanarak Türkiye genelinde dağıtımları gerçekleştiriliyor. Analizleri yapılarak ŞOK mağazalarına gönderilen ürünlerin kasalarında “Pestisit Tespit Edilmedi” ibaresini taşıyan etiketler yer alıyor.
“ENDİŞELERİ GİDERMEK İSTİYORUZ”
Bundan böyle ürünler üzerindeki QR kod okutularak da pestisit analiz sonuçlarının Cepte ŞOK uygulaması üzerinden anlık olarak görüntülenebildiğini belirten ŞOK Marketler CEO’su Uğur Demirel, “Artık reyonlarımızda satılan domateslerin tamamı pestisit kontrolünden geçmiş olacak. Biz zaten yıllardır dış akredite laboratuvarlarda analiz yaptırıyorduk ancak sonuçların çıkması zaman alıyordu. Bu nedenle önemli bir yatırım yaparak kendi pestisit laboratuvarımızı kurduk. Ürünleri anında ve yerinde kontrol edebilir duruma geldik. Domates sadece ilk adım. Kısa süre içinde diğer meyve-sebze ürünlerimizi de bu sisteme dahil edeceğiz. Türkiye’nin pestisit konusundaki endişelerini gidermek istiyoruz” dedi.