‘Dibi gördük çıkış başladı’

Güncelleme Tarihi:

‘Dibi gördük çıkış başladı’
Oluşturulma Tarihi: Ekim 17, 2025 04:00

En büyük pazarı olan Avrupa’daki daralması ve maliyet artışları nedeniyle zor günler geçiren hazır giyim sektörü, yeni alım gruplarının ilgisi ile karşı karşıya.

Haberin Devamı

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB), geçtiğimiz günlerde özel nitelikli alım heyetleri programı kapsamında Avrupa ve Amerika’nın önde gelen markalarından oluşan bir heyeti İstanbul’da üreticilerle bir araya getirdi. İHKİB Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan’ın verdiği bilgilere göre toplam yıllık ciroları 15 milyar doların üzerinde olan altı hazır giyim markasının alım üst düzey yetkilileri, yeni siparişler vermek üzere Türk şirketleriyle görüşmeler yaptı.

Organizasyonun detaylarını önceki gün bir basın buluşmasında anlatan Paşahan, hazır giyim sektörünün Türkiye ekonomisi için stratejik öneme sahip olduğunun altını çizdi. Paşahan, “Avrupa’nın üçüncü büyük tedarikçisiyiz. Küresel hazır giyim ihracatının yüzde 3.2’sini gerçekleştiriyoruz. Siparişten bir ay sonra rafta olacak şekilde ürünü teslim edecek kapasiyete sahibiz. Ancak dünyanın en pahalı ülkelerinden biri haline geldik. Asyalı rakiplerimize göre yüzde 60-65, Avrupa’ya göre ise yüzde 15-20 daha pahalıyız” dedi.

Haberin Devamı

ÇIKIŞ ZAMANI VURGUSU

Sektördeki sıkıntılara rağmen karamsarlığa kapılmadıklarını ve sürekli olarak heyetler, organizasyonlar düzenlediklerini anlatan Mustafa Paşahan, iğneyi kendilerine batırmayı da ihmal etmedi ve şunları söyledi: “Pandemi sonrasında müthiş bir talep oldu, fiyatları çok yükselttik. O dönem gerçek dışı bir büyüme oldu. Şimdi ise maliyetler nedeniyle fiyatlarımız pahalı ama rekabet edemiyoruz. Katma değerli üretimle bu durumdan çıkacağız. Dibi gördük, artık çıkış zamanı geldi. Katma değerli üretimi genele yaymamız gerekiyor.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!