Oluşturulma Tarihi: Ocak 19, 2001 00:00
Avrupa`Daki Ünlü Mağazalarda Tekstil Ürünlerinin Tamamlayıcı Unsuru Olan Deri, Türkiye`De De Modanın Aktüel Ürünleri Arasında Yer Alıyor.
Deri konfeksiyon ve aksesuar ürünlerinin 2000 yılında eski cazibesine yeniden kazanması, sektörün yüzünü güldürmeye başladı. Kırcılar Deri Konfeksiyon Sanayii A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanvekili Hasan Kırcı, A.A muhabirine yaptığı açıklamada, derinin 2000 yılından itibaren yeniden moda olduğunu belirterek, bu yıl sektörün geçen yıla göre daha iyi bir satış grafiği yakalamasını beklediklerini söyledi. Ufak parça olarak adlandırılan pantolon, etek, yelek ve mont gibi konfeksiyon ürünlerinin revaçta olduğuna dikkati çeken Kırcı, derinin özellikle bu yıl modanın aktüel ürünleri arasında yerini aldığını ifade etti. Kırcı, deri aksesuar ve konfeksiyon ürünlerinin Avrupa`da moda yaratan ünlü markaların tekstil ürünlerinin tamamlayıcı unsuru olmasının, Türkiye`de deriye olan talebi artırdığını vurgulayarak, derinin 10 yıl önceki cazibesine kavuştuğunu kaydetti.
DERİ SEKTÖRÜ DESTEKLENMELİ...
Türkiye`deki deri sektörünün, küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ) düzeyinde bulunduğunu ve Türk Eximbank kaynaklarının bu yönde kullandırılması gerektiğine de değinen Kırcı, Artık, ihracat yapmak her işletmenin olmazsa olmaz kuralı. Bunun için sektöre gerekli desteğin verilmesi gerekiyor dedi. Kırcı, iç piyasadaki ekonomik dalgalanmaların yanı sıra, yakın zamana kadar ülkenin doğusunda yaşanan terör olaylarının ülkedeki hayvancılığı etkilediğini ve bunun sonucunda deri maliyetinin yükseldiğine işaret ederek, Türkiye`nin deriyi ithal eder duruma geldiğini kaydetti. Türkiye`nin yaklaşık 10 yıldır, Afrika, İtalya, İspanya, İngiltere, Avustralya ve ABD`den deri ithal ettiğini belirten Kırcı, Hayvancılık politikamızı yeniden gözden geçirmemiz gerekiyor. Hayvancılık desteklenirse, ithalatın da önüne geçmiş oluruz diye konuştu.