Çoğu global 150 marka karaca pazaryerine geliyor... ‘Tek sepete en az üç marka girmeli’

Güncelleme Tarihi:

Çoğu global 150 marka karaca pazaryerine geliyor... ‘Tek sepete en az üç marka girmeli’
Oluşturulma Tarihi: Haziran 13, 2025 04:003dk okuma

Parekende sektöründe satın aldığı markalarla dikkat çeken Karaca, ev yaşam odaklı bir pazaryeri kurduğunu duyurdu. Karaca Pazaryeri’nde geçen yıl gruba katılan Flying Tiger Copenhagen da dünyada ilk kez kendi satış kanalları dışında tüketiciyle buluşacak. Karaca Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Karaca, “Hedefim bir sepette en az üç markanın yer alması, çeşitlilik sağlanması” dedi.

Haberin Devamı

EKONOMİDEKİ dijital dönüşüme hazırlık, şirketlerde her gün yeni bir yatırımın açıklanmasıyla karşımıza çıkıyor. Son alarak 50 yıllık ev yaşam markası Karaca Grup, pazaryeri yatırımını duyurdu. Karaca’nın pazaryerinde dünyada ilk kez kendi satış kanalları dışına çıkacak olan Flying Tiger Copenhagen markası da yer alacak. Karaca Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Karaca, ağustos itibarıyla pazaryerinde 150 markanın ürünlerine ulaşmanın mümkün olacağını belirtti.

20 MİLYON KEZ İNDİRİLDİ

Karaca pazaryerinin tanıtımı nedeniyle yapılan basın toplantısında perakende sektörünün Türk ve yabancı temsilcileri vardı. Karaca Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Karaca’nın ev sahipliğinde bir araya gelen; Flying Tiger Copenhagen Genel Müdürü Sami Hotak, Shark Ninja Türkiye Genel Müdürü Galip Bağcı, Mudo CEO’su Ömer Taviloğlu, Baci Milano Kurucusu Giovanni Colombo–Silvia Arienti, Guzzini CEO’su Grasso Sergio Ferruccio, Alessi CFO’su Paolo Roviera gibi Karaca çatısı altında yer alan dünyaca ünlü markaların yöneticileri, yeni işbirliğine destek verdiklerini belirttiler.

Haberin Devamı

Toplantıda sohbet etme fırsatı bulduğumuz Fatih Karaca, küresel ekonomideki dönüşümün en iyi, güçlü işbirlikleriyle yönetilebileceğini dile getirdi. Mudo’dan Baci Milano’ya kadar birçok markanın buluştuğu yeni pazaryerinin de bu vizyonun parçası olduğunu söyledi. Bugün itibarıyla 4 bin çalışan ile 300’ün üzerinde mağaza ve 43 ülkede 2 binin üzerinde satış noktasında faaliyet gösterdiklerini vurgulayan Karaca, “Türkiye’nin sofra ve mutfak kategorilerindeki liderliğini uluslararası arenaya taşımayı hedefliyoruz. Bu hedefle küresel ölçekte büyümemiz devam ediyor. Dünyaca ünlü ev yaşam markalarının satışa sunulduğu büyük bir pazaryeri platformu haline gelmek de bu hedefin bir parçası. Karaca’nın pazaryeri dönüşümünde yalnızca ürün çeşitliliği değil, seçicilik de temel kriterlerden biri olarak öne çıkacak. Platforma dahil edilen markaları estetik, fonksiyonellik ve tasarım odaklı bir vizyonla belirliyoruz. Dünyaca ünlü yüzlerce markayı bir araya getirmekte küratörlük görevini üstlendik” dedi.

Haberin Devamı

Karaca’nın verdiği bilgilere göre yakın dönemde Shark Ninja ve Flying Tiger Copenhagen markalarını Türkiye’ye getiren şirket, zaten ürün portföyünü oldukça genişletmişti. Fatih Karaca, indirme sayısı 20 milyonun üzerinde olan mobil uygulamada şu anda 90 markanın bulunduğunu, online pazaryerine dönüştükten sonra ise ağustosa kadar 150’den fazla dünyaca ünlü markanın dahil olacağını belirtti.

HEDEF ÇEŞİTLİLİK

Fatih Karaca’ya bu dönüşümle hedefleri sorulduğunda ise bir ciro ya da yatırım tutarı ifade etmekten çok çeşitlilik vizyonunun altını çizdi: “Burada benim amacım sepette çeşitlilik yaratmak. Hedefimiz bir sepette en az üç marka görmek. Şu anda bir sepette yedi-sekiz marka gördük. Burada işbirlikleri önemli. Örneğin Flying Tiger Copenhagen, globalde ilk kez bir başka markanın platformunda yer alıyor. Karaca böylece hem kendi markalarını hem de iş ortaklarını kapsayan, kültürler arası bir ev yaşam ekosistemi kurma vizyonunda önemli bir atmış oldu. 2030 yılında dünya çapında ev yaşam kategorisinde akla gelen ilk üç markadan biri olmak istiyoruz.”

Haberin Devamı

Toplantıya katılan Mudo CEO’su Ömer Taviloğlu da ürünlerinin ağustostan itibaren Karaca pazaryerine gireceğini belirtti. Taviloğlu, “Bu kadar büyük markaların Karaca sayesinde, Türkiye’de bir araya gelmesi bizim için büyük bir gurur, hem hizmet, hem satış hem de müşteri memnuniyeti ve yenilik sunma anlamında bir ilk oldu. Bunu bir başlangıç olarak görüyoruz” dedi.

FLYING TIGER’LA FİYAT PAZARLIĞI

Karaca Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Karaca, Avrupa’da uygun fiyatlı tasarım ürünleriyle bilinen Flying Tiger markasıyla aralarında yaşanan fiyat pazarlığını da anlattı. Karaca, “Şu anda Türkiye bu markanın en önemli pazarlarından biri oldu. Galataport ve Kanyon dünyada ilk üçte yer aldı. Ancak online pazaryeri deneyimi yok markanın. 12 ayda 1 milyon ürün satışı hedefleniyor. Biz dedik ki; Türkiye’deki fiyatlar Avrupa’dakiyle aynı olacak, en fazla yüzde 10 fark olabilir. Tek şartımız buydu. Aynı görüşmeyi Shark Ninja ile de yaptık, kabul edildi” dedi. Fatih Karaca, şimdiye kadar Türkiye’de üretim yaptırmayan Flying Tiger’ı bu birliktelik sonrasında Türkiye’deki tedarikçilerle de görüştürmeye başladıklarını belirtti.

BAKMADAN GEÇME!