Güncelleme Tarihi:
Her yıl haziran ayının üçüncü pazarı kutlanan Babalar Günü için yapılan hazırlıklar çarşıyı ısıttı. Mağazalar ve e-ticaret siteleri, babasına sürpriz yapmak isteyen tüketiciler için çeşitli kampanyalarla alışveriş hareketliliği yaşatıyor. Online alışveriş sitelerinde başlayan indirimler, fiziksel mağazalara da yansımış durumda. Özellikle parfüm, tıraş makineleri ve cep telefonu aksesuarları gibi ürünlerde uygulanan indirimler dikkat çekiyor. Markaların ve esnafın bugünden beklentisi ise yüksek. Sepet ortalamalarında artış öngörülüyor.
YÜZDE 30-40 ARTIŞ VAR
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Şapkacı, Babalar Günü’nde diğer haftalara kıyasla bazı markaların satışlarında yüzde 30-40 artış olduğunu kaydetti. Özellikle erkek giyimde ve moda ürünlerinde yapılan kampanyaların bu artışta önemli bir yeri olduğunu belirten Şapkacı, “Kozmetik, telefon, kulaklık ve saat alışverişleri de ön planda. Geçen seneye kıyasla bu dönemdeki performansın biraz altta kaldığını görüyoruz. Fiyat anlamında daha makul ürünlerde harcamalar mevcut” dedi.
GÜVENLİ PLATFORM UYARISI
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu ise Babalar Gününde yaşanan alışveriş hareketliliğinin Anneler Günü’ne göre daha az olduğunun altını çizdi. Bu yıl da geçen yıl olduğu gibi benzer trendler ve ürün satışları gördüklerini belirten Çevikoğlu, “Kıyafet, tıraş makinesi ve akıllı saat gibi ürünlerde bu yıl da talep yoğun. İsim yazılı kupa gibi kişiselleştirilmiş ürünlere de ilgi yüksek” dedi. E-ticaret hacminin haziranda 300-350 milyar lira bandında gerçekleşmesini beklediklerini söyleyen Çevikoğlu, şöyle devam etti: “Bu dönemde ortalama sepet tutarının Babalar Günü gibi özel günlerin de etkisiyle bin 500-2 bin 500 lira aralığına ulaşmasını öngörüyoruz.” Çevikoğlu ayrıca tüketicilere güvenilir ve yasal yükümlülüklerini yerine getiren e-ticaret platformlarını tercih etmeleri tavsiyesinde bulundu.
HIRDAVAT TERCİHLER ARASINDA
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) e-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara’nın verdiği bilgiye göre hırdavat ve yapı ürünleriyle elektronik ürünler, en çok tercih edilen kategoriler olarak dikkat çekiyor. “Babalar Günü gibi özel dönemler, e-ticaret işletmeleri için büyük fırsatlar barındırıyor” diyen Özkara, “Bu yıl görülen yüzde 36.6’lık büyüme, doğru stratejiler uygulandığında tüketicinin hızlı şekilde harekete geçtiğini ve markalara olan ilgisini artırdığını gösteriyor” dedi. (AA)
ESNAFIN BEKLENTİSİ YÜKSEK
Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, yaklaşan Babalar Günü için esnafın beklentisinin yüksek olduğunu belirterek, “Bu yıl, önceki yıllara kıyasla Babalar Günü’nde biraz daha artış bekliyoruz. En az 50 milyar liralık ciro hedefliyoruz” dedi. Babalar Günü hediyelerinin büyüklüğü ya da küçüklüğünün önemli olmadığına dikkat çeken Palandöken, şöyle devam etti: “Bu özel günler hem esnafı ayakta tutan hem de sevgi bağlarını güçlendiren zamanlardır.” (AA)