Araştırmaya 1 milyar lira yatırım

Güncelleme Tarihi:

Araştırmaya 1 milyar lira yatırım
Oluşturulma Tarihi: Ekim 27, 2025 04:00

BİNGO, Molfix, Molped, Papia, Familia gibi markalarla hızlı tüketim sektöründe hizmet veren Hayat Kimya, geçen yıl Ar-Ge’ye yatırımlar hariç yaklaşık 1 milyar TL ayırdı.

Haberin Devamı

Kocaeli’deki Ar-Ge merkezinde her yıl ortalama 500’e yakın araştırma projesi yürüten şirket, son 10 yılda yaklaşık 74 patent ve 90 tasarım başvurusu yaptı. Şirketten konuyla ilgili yapılan yazılı açıklamada, farklı coğrafyalar için özel ürünler geliştirdikleri belirtilirken, “Merkez, Türkiye’nin yanı sıra Rusya, Cezayir, İran, Mısır, Nijerya, Pakistan, Vietnam, Fas, Bulgaristan, Kenya, Malezya ve Tayland gibi pazarlarda, yerel istek ve ihtiyaçlara uygun ürünler geliştiriyor. 2025’te 100 bini aşkın insanla görüşüldü” ifadelerine yer verildi.

Hayat Kimya Ar-Ge Merkezi’nin son 10 yılda yaklaşık 74 patent ve 90 tasarım başvurusu yaptığını; ancak sadece ürün geliştirme odağında bir merkez olmadığını söyleyen Hayat Global Ar-Ge’den Sorumlu Başkan Yardımcısı Dr. Fikret Koç, “Burası aynı zamanda bir teknoloji geliştirme alanı. Şirketimizi geleceğe taşıyacak adımları burada planlıyoruz” dedi. “Hayat Kimya’nın inovasyon stratejisi, sadece bugünün ihtiyaçlarını karşılamakla kalmayıp geleceğin beklentilerini de öngören bir vizyon üzerine kurulu” diyen Koç, şöyle devam etti:

Haberin Devamı

‘ÜRÜN BİTSE DE SÜRÜYOR’

“Tüketici ile buluştuktan sonra da araştırma süreci devam ediyor. Kullanıcının geri bildirimi ve kullanım deneyimi dikkatle izleniyor. Bu veriler bir sonraki inovasyonumuzun ilham kaynağı oluyor. Fikirden ürüne, üründen tekrar fikre uzanan canlı bir inovasyon ekosistemi içinde sürekli gelişiyoruz. Tasarlanan yenilikçiliğin iyi uygulanabilir olması ve son kullanıcıya ulaşması gerekiyor. Bu nedenle sürekli gelişimi hedefleyen, sürdürülebilir sistemlere dayalı, sektörün gerçeklerine uygun, tüketicilerin ihtiyaçlarına cevap veren bir yenilikçilik anlayışı ile çalışıyoruz. Özetle, tüm bu inovasyon yolculuğunun doğuşundan tüketiciyle buluşmasına kadar olan tüm süreç, Ar-Ge ve pazarlama ekiplerimizin ‘birlikte düşünme ve birlikte üretme gücü’ ile mümkün oluyor.”

 

BAKMADAN GEÇME!