‘Amerikalı mutfakçı Türk markalarını tanımaya başladı’

Güncelleme Tarihi:

‘Amerikalı mutfakçı Türk markalarını tanımaya başladı’
Oluşturulma Tarihi: Mart 16, 2025 04:00

Mutfak sektörü, geçtiğimiz yılı 5.67 milyar dolar ihracat ve 3.04 milyar dolar ithalatla tamamlarken, 2.63 milyar dolarlık dış ticaret fazlası verdi.

Haberin Devamı

Bu yılın ilk iki ayında ise geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 4.7 düşüşle 829.4 milyon dolar ihracat gerçekleştirildi. 2025 Ocak-Şubat döneminde kilogram başına ihracat da yüzde 0.9 artışla 4.8 dolar olarak kaydedildi. Endüstriyel Mutfak, Çamaşırhane, Servis ve İkram Ekipmanları Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TUSİD) Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Topuz’a göre bu başarının arkasında sektörün yeni pazarlarda attığı adımların etkisi var.

‘TOPARLANMA SİNYALLERİ ALIYORUZ’

Türkiye’nin endüstriyel mutfak sektöründe dünya liginde güçlü bir oyuncu konumunda olduğunu ifade eden Bekir Topuz, 2025 yılının ikinci yarısından umutlu olduklarını söyledi. Topuz, “Avrupa başta olmak üzere ana ihracat pazarlarımızdan toparlanma sinyalleri alıyoruz. Ayrıca son yıllarda açıldığımız ABD, Latin Amerika, Ortadoğu ve Kuzey Afrika gibi yeni pazarlarda ivmemizi koruyoruz. 2025’in ikinci yarısında pazarlarımızın canlanmasını ve ihracatımızda yeniden yükselişe geçmeyi bekliyoruz” dedi. ABD’yi yeniden keşfettiklerini ve hedef pazarlardan biri ilan ettiklerini kaydeden Topuz, “ABD yıllık 64 milyar dolarlık endüstriyel mutfak ekipmanı ithalatı yapıyor. Şu anda bu pazardan aldığımız pay çok küçük ama büyüyor. Geçtiğimiz yıl ABD’ye ihracatımız yüzde 27.8 arttı ve 285 milyon dolara ulaştı. Hedefimiz önümüzdeki 10 yıl içinde ABD’nin toplam ithalatında yüzde 10’luk paya ulaşmak” diye konuştu.

Haberin Devamı

Topuz, Amerika’daki alıcıların mutfakta Türk markalarını artık tanımaya başladığının da altını çizdi. Bu durumun kendilerine güven verdiğini söyleyen Topuz sözlerini şöyle sürdürdü: “Amerikan ürünlerine kıyasla yüzde 50 daha uygun fiyat belirliyoruz. Bugün İtalya’ya pizza fırını, ABD’ye döner makinesi ve pişirici ihracatı yapıyoruz. Bulaşık makineleri segmentinde ise ABD pazarına damga vurmaya hazırlanıyoruz. Düşük fiyat-yüksek kalite denklemimizle bu alanda dünya çapında bir marka haline geliyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!