Güncelleme Tarihi:
‘YÖNETİM KATI CİDDİ’
Konuyla ilgili ilk bilgiler 28 Ekim Pazartesi günü 50 binden fazla çalışanın katıldığı toplantılarda ortaya çıktı. Bu toplantılarda işçilerle konuşan Volkswagen İş Konseyi Başkanı Daniela Cavallo, işleri yoluna koyabilmek adına zaman alacak çeşitli tasarruf tedbirlerinden bahsetti. Cavallo, “Yönetim kurulu ayrıca bu ülkede kalan tüm fabrikaları küçültmeyi planlıyor. Somut olarak bu, ürünlerin, miktarların, vardiyaların ve tüm montaj hattının azaltılması anlamına geliyor. Yönetim bu konuda kesinlikle ciddi. Bu, toplu pazarlık turunda kılıç sallamak değildir, Almanya’daki tüm Volkswagen tesisleri bu planlardan etkileniyor. Hiçbiri güvende değil” ifadelerini kullandı.
VW Grubu, 2026’ya kadar 10 milyar Euro’luk tasarruf ve maliyet azaltma önlemlerinin parçası olarak personel giderlerin 5’te 1 düşürmeyi planlıyordu.
HER ŞEY ÜST ÜSTE GELDİ
VOLKSWAGEN’deki krizin özünde gereğinden fazla kapasite ve yüksek maliyetler var. İddialar markanın bu problemleri devam olarak göz ettiği yönünde. Örneğin, Osnabrück’teki 100 bin kapasiteli tesiste yıllık 28 bin adet üretim yapılabiliyor. Elektrikli araç talebinin beklentilerin altında kalması nedeniyle bu araçları üreten fabrikalarda atıl kapasite sorunu büyüyor. Krizi oluşturan sebepler özetle şöyle:
* Artan enerji, parça ve yüksek rekabet nedeniyle düşen kârlılık.
* Elektrikli araçlara olan talebin beklenildiği gibi büyümemesi.
* 30 milyonluk Çin pazarında VW Grubu dahil Avrupalı markaların pazar payının küçülmesi.
* Çinlilerin araçları daha uygun fiyata üretip Avrupalılardan ucuza satabilmesi.