Alman VW’nin yönetim kurulu üyesi Martin Sander’den emisyon geçişi yorumu... ‘2025 en zor yıl olacak’

Güncelleme Tarihi:

Alman VW’nin yönetim kurulu üyesi Martin Sander’den emisyon geçişi yorumu... ‘2025 en zor yıl olacak’
Oluşturulma Tarihi: Mart 03, 2025 04:00

Rekabetçi olabilmek için elektrikli araçlara yatırım yaparken içten yanmalı motorları geliştirmeye devam edeceklerini belirten Volkswagen Binek Araçlar Yönetim Kurulu Üyesi Martin Sander, “2025’in en zor yıl olacağını düşünüyoruz çünkü emisyon hedefleri önemli ölçüde sıkılaştırılıyor. Elektrikli araç pazarı beklediğimizden daha yavaş büyüyor, ancak biz emisyon hedeflerine ulaşabilecek konumdayız. Volkswagen olarak ID.2 ve ID.1 gibi uygun fiyatlı rekabetçi modellerle pazardaki yerimizi sağlamlaştıracağız” dedi.

Haberin Devamı

ALMAN devi Volkswagen AG’yi fabrika kapatmanın eşiğine kadar getiren agresif rekabet ortamı ve yeni emisyon kuralları, otomotiv devlerinin ensesinde hissedilmeye devam ediyor. Wolsburg merkezli üretici, sendikayla anlaşarak fabrika kapatmadan verimliliği arttırmaya odaklansa da rekabette ayakta kalmak için elinden gelenin en iyisini yapmak zorunda.

Volkswagen Binek Araçlar Satış, Satış Sonrası ve Pazarlama Yönetim Kurulu Üyesi Sayın Martin Sander’e göre, başarının yolu elektrikli araçlara yatırım yaparken içten yanmalı motorları da geliştirmeye devam etmekten geçiyor. Sander, Volkswagen’in 2026’da satışa çıkaracağı 20-30 bin Euro bandındaki ID.1 ve ID.2 isimli elektrikli araçlarla rekabetçiliğini arttıracaklarına da inanıyor.

Alman VW’nin yönetim kurulu üyesi Martin Sander’den emisyon geçişi yorumu... ‘2025 en zor yıl olacak’

Haberin Devamı

‘BEKLENENDEN YAVAŞ BÜYÜYOR’

Geçtiğimiz hafta Volkswagen Türkiye’nin davetiyle katıldığımız Fransa’nın Nice şehrinde düzenlenen yeni Tayron lansmanında Türk gazetecilerin sorularını yanıtlayan Martin Sander, “Özellikle 2025’in en zor yıl olacağını düşünüyoruz çünkü, AB’de emisyon hedefleri önemli ölçüde sıkılaştırılıyor. Elektrikli araç pazarı özellikle Almanya’da beklediğimizden daha yavaş büyüyor, ancak biz emisyon hedeflerine ulaşabilecek konumdayız. 2026, 2027 ve 2028 yıllarında elektrikli araç pazarının büyümesiyle birlikte durum daha da rahatlayacaktır. Yeni ID.2 ve ID.1 (ID.Every 1) gibi uygun fiyatlı modellerle pazardaki yerimizi daha da sağlamlaştıracağız” dedi.

Alman VW’nin yönetim kurulu üyesi Martin Sander’den emisyon geçişi yorumu... ‘2025 en zor yıl olacak’

‘İKİSİNE DE YATIRIM YAPACAĞIZ’ 

Siyasi süreçlerin elektrikli araçları hızlandırabileceği veya yavaşlatabileceğini belirten Sander, buna rağmen uzun vadede elektrikli araçların kazanacağının altını çizdi. “Küresel pazarlarda uzun yıllar boyunca içten yanmalı motorlara, hibritlere (hafif hibrit, tam hibrit ve şarj edilebilir hibrit) ve tamamen elektrikli araçlara olan talep birlikte devam edecek” diyen Sander, “Dolayısıyla, eğer Avrupa’da güçlü bir oyuncu olmak istiyorsanız, hem içten yanmalı motorlara hem de elektrikli araçlara sahip geniş bir ürün yelpazeniz olmalı. Stratejimiz de tam olarak bu yönde. Hem içten yanmalı motorları geliştirmeye devam edeceğiz hem de elektrikli modellerimize yatırım yapacağız” diye konuştu.

Haberin Devamı

‘ÇİNLİLERDEN HIZLI OLMAK ZORUNDAYIZ’ 

Çinli markaların rekabetçiliğiyle ilgili soruları da yanıtlayan Sander, sözlerini şöyle sürdürdü: “Hedefimiz dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden biri olmaya devam etmek. Bu nedenle, müşteri taleplerine uygun en iyi teknolojiyi ve en iyi ürünleri sunmak zorundayız. İç süreçlerimizi hızlandırmalı ve inovasyonu daha hızlı piyasaya sürmeliyiz. Rakiplerimizi analiz edip onlardan daha iyisini yapmak zorundayız. Şikayet etmenin bir anlamı yok, rekabet her zaman vardı ve bundan sonra da olacak. Biz bu yarışta varız ve kazanmaya kararlıyız.”

Alman VW’nin yönetim kurulu üyesi Martin Sander’den emisyon geçişi yorumu... ‘2025 en zor yıl olacak’

TÜRKİYE EN GÜÇLÜ İKİNCİ PAZARI OLACAK

Haberin Devamı

VW’nin yeni SUV’u Tayron’dan ise beklentiler yüksek. Modelin Almanya’dan sonra en büyük pazarının Türkiye olmasını beklediklerini belirten Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Gino Bottaro, 2025’te Tayron’dan 10 bin adede yakın satabileceklerini belirtiyor. Bottaro’ya göre, 2026 yılında ise Tayron satışları Tiguan’ı sollayabilir. Markanın Tiguan ve Touareg arasında konumladığı Tayron, mart ayında itibaren 150 beygir güç ve 350 Nm tork üreten 1.5 litrelik mild hibrit motorla satışa sunulacak. Fiyat olarak Tiguan’dan yüzde 15 daha yüksek konumlanması beklenen Tayron’un yüzde 30 ÖTV’ye girebilecek PHEV (şarj edilebilir hibrit) versiyonu ise ağustos sonundan itibaren satışa sunulacak. Tamamen elektrikli kullanımda 126 km’ye kadar menzil sunabilen PHEV versiyonunda ise 204 beygir gücünde 1.5 litrelik turbo benzinli bir motor bulunacak.

Haberin Devamı

‘ULAŞILABİLİR ELEKTRİKLİYİ HERKESE GÖSTERECEĞİZ’

SANDER konuşmasında Volkswagen’in çok yakında konseptlerini göstereceği uygun fiyatlı modeller hakkında da bilgiler verdi. Sander, “Avrupa’daki pazarın büyük bir kısmı 20-30 bin Euro fiyat aralığında olan A segmenti araçlardan oluşuyor. 2026 yılında ID.2 ile bu pazara gireceğiz ve büyük bir talep bekliyoruz. ID.1 modelini tanıttığımızda ise ulaşılabilir bir elektrikli aracın nasıl olacağını herkes görecek, önümüzdeki hafta tanıtılacak ve seneye satışa çıkacak” ifadelerini kullandı.

‘GOLF İSMİNİ KESİNLİKLE DEVAM ETTİRECEĞİZ’

GOLF üretiminin devam edip etmeyeceğine yönelik bir soruyu da yanıtlayan Martin Sander, “Golf, otomotiv dünyasının en güçlü markalarından birisi. Dolayısıyla, Golf’ü elektrikli dünyaya taşımamak büyük hata olurdu. Golf ismi kesinlikle devam edecek. Gelecekte hem içten yanmalı hem de elektrikli Golf aynı anda sunulacak. Ancak, ID ismi de elektrikli araçlarımız için güçlü bir marka haline geldi. Önümüzdeki yıllarda ID serisi devam edecek, ancak isimlendirme konusunda en iyi çözümü bulacağız” dedi.

Haberin Devamı

Alman VW’nin yönetim kurulu üyesi Martin Sander’den emisyon geçişi yorumu... ‘2025 en zor yıl olacak’

8 MİLYONUNCU ARACINI ÜRETTİ

OYAK Renault Otomobil Fabrikası, 8 milyonuncu aracı olan Renault Duster’ı üreterek, önemli bir kilometre taşına ulaştığını açıkladı. Renault Group Türkiye CEO’su ve Oyak Renault Yönetim Kurulu Başkanı Jan Ptacek, 8 milyonuncu aracın üretimiyle ilgili olarak şunları söyledi: “Renault Group, güçlü ortağı OYAK ile birlikte yarım asrı aşkın süredir Türkiye’deki üretim gücünü sürekli geliştirerek, Türkiye’yi otomotiv sektöründe stratejik bir üretim ve ihracat merkezi haline getirdi. Bugün 8 milyonuncu aracımızı gururla banttan indirirken, Türkiye’nin üretim yetkinliğini ve küresel rekabetteki konumunu daha da güçlendirme kararlılığımızı bir kez daha ortaya koyuyoruz. Beş bini aşkın çalışanıyla Oyak Renault, Renault Group’un en verimli üretim merkezlerinden biri olmanın yanı sıra ileri mühendislik çözümleri ve yenilikçi üretim teknolojileriyle de en yüksek kalite standartlarını koruyor. Ayrıca Oyak Renault bugün, Ar-Ge merkezi, geniş satın alma ekibi, tedarik zinciri ve planlarımıza ulaşmamıza yardımcı olan diğer birçok fonksiyonu bünyesinde barındırıyor.”

Alman VW’nin yönetim kurulu üyesi Martin Sander’den emisyon geçişi yorumu... ‘2025 en zor yıl olacak’

TOGG’DAN MART KAMPANYASI

TOGG mart kampanyası kapsamında T10X V2 için iki farklı ödeme seçeneği sunmaya başladı. Buna göre, kullanıcılar V2 için 500 bin TL krediye yüzde 0 faizli 12 ay vadeli 41 bin 666 TL geri ödemeli veya yüzde 2.29 faizli 30 ay vadeli 25 bin 433 TL geri ödemeli seçenekten yararlanabilecek. Daha yüksek kredi kullanmak isteyen kullanıcılar, mart boyunca 700 bin TL krediye 1.19 faizli 12 ay vadeli 64 bin 364 TL geri ödemeli veya 2.49 faizli 30 ay vadeli 36 bin 816 TL geri ödemeli fırsatı tercih edebilecek. Bireysel kullanıcılar için mart ayında geçerli 900 bin TL kredi seçeneği de var. Bu krediyi kullanmak isteyenler 1.69 faizli 12 ay vadeli 86 bin 136 TL ya da 2.69 faizli 30 ay vadeli 48 bin 915 TL geri ödemeyle T10X sahibi olabilecek.

Alman VW’nin yönetim kurulu üyesi Martin Sander’den emisyon geçişi yorumu... ‘2025 en zor yıl olacak’

ÇEKYA’DAN DÖRT ÖDÜLLE DÖNDÜ

SKODA Auto tarafından her yıl düzenlenen ve tüm dünyadaki 164 distribütörün yıllık performanslarının değerlendirildiği “Yılın Distribütörü” organizasyonu Çekya’nın başkenti Prag’ta gerçekleşti. Yüce Auto-Skoda 2024 senesinde imza attığı tarihi rekor satışını; Yılın En İyi İkinci Distribütörü olarak taçlandırırken, Uluslararası Satışlar ve Müşteri Deneyimi Kategorileri birinciliği ile Marka ve İnovasyon Kategorisi üçüncülüğü ödüllerinin de sahibi oldu. Bu başarıyla Yüce Auto, Skoda tarihinde ilk kez dört ödül birden kazanan distribütör olma unvanını elde etti. Skoda tarihinde bir distribütörün ilk kez dört ödül kazandığını vurgulayan Yüce Auto-Skoda Genel Müdürü Zafer Başar, “2024 yılında imza attığımız tarihi rekorun sadece satış adedinden ibaret olmadığını Yılın Distribütörü töreninde kazandığımız ödüllerle bir kez daha kanıtladık. Bu başarıya ulaşmamızdaki en büyük güç, Yüce Auto-Skoda ekibinin özverisi, üstün motivasyonu ve emeğidir. Sürdürülebilir büyüme ve kalite stratejimizin doğru bir şekilde hayata geçirilmesi neticesinde bu yıl dört büyük ödüle ulaşmanın gururunu yaşıyoruz“ dedi.

Alman VW’nin yönetim kurulu üyesi Martin Sander’den emisyon geçişi yorumu... ‘2025 en zor yıl olacak’

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!