;

Akıllı telefonlara servet harcandı

29.09.2019 - 14:35
Akıllı telefonlara servet harcandı | Ekonomi Haberleri

Küresel düzeyde, yılın ilk yarısında, akıllı telefonlar için 210 milyar avro harcandı.

Küresel akıllı telefon satışları yılın ilk yarısında 210 milyar avro olarak gerçekleşirken Türkiye'de aynı dönemdeki satışların tutarı 1,8 milyar avro (11,8 milyar lira) oldu.

AA muhabirinin araştırma şirketi GfK'nın verilerinden derlediği bilgilere göre, bu yıl tüketici teknolojisi ürünlerine 1 trilyon avro harcanması, bunun yaklaşık yüzde 43'ünün daha yüksek özelliklere sahip akıllı telefonlardan kaynaklanması bekleniyor.

Gerçekleşmiş satışlar açısından değerlendirildiğinde ise ocak-haziran döneminde tüketiciler, akıllı telefonlara 210 milyar avro harcarken, daha sofistike fotoğraf ve video çekimi akıllı telefon sektöründeki başarı faktörü olarak görüldü.

Özellikler açısından bakıldığında 6-7 inç ekran, 20 megapiksel ve üstü kamera, 128 GB ve üstü depolama özelliğine sahip ürünler, 2019'un ilk altı ayındaki akıllı telefon cirosunun yüzde 16'sını (33 milyar avro) oluşturdu.

İKİ KAMERALI TELEFONLARA BÜYÜK İLGİ

Araştırmaya göre, yüksek çözünürlüklü kamera özelliği ile telefonlarda çoklu kamera kullanımı da hız kazandı.

Ocak-haziran döneminde ikili arka kameralı telefonlar, küresel ölçekteki akıllı telefon cirosunun yüzde 50'sini oluştururken, üç arka kameralı cihazların payı da yüzde 1 artarak toplam cironun yüzde 20'sine ulaştı.

Yılın ilk yarısında satılan akıllı telefonların yüzde 18'inin "2,5-2,8 GHz" aralığında çalışan işlemcilere sahip olduğu belirlendi.

5G özelliğine sahip akıllı telefonlar, haziran ayında Güney Kore'de satın alınmış tüm akıllı telefonlar içinde yüzde 41'lik paya ulaştı. Premium fiyatlı akıllı telefonlar, 2019'un ilk yarısında miktar bazında yüzde 8 paya sahip olurken, söz konusu segmentteki telefonların satışlarında yüzde 6 artış görüldü.

Öte yandan bu dönemde tüketici teknolojisi ürünlerine harcanan paranın yüzde 42'si akıllı telefonlara ayrıldı.

TÜRKİYE PAZARINDA DURUM

Türkiye genelinde yılın ilk yarısında 1,8 milyar avroluk (11,8 milyar lira) akıllı telefon satılırken, ekran boyutu 5,5 ve üstü inç olan, 20MP ve üstü kamera ile 64 GB ve üstü depolama özelliğine sahip akıllı telefonlardan 109 milyon avroluk (691 milyon lira) ciro elde edildi.

İkili arka kameraların pazar payı bu dönemde artmaya devam etti ve tutar bazında satışların yüzde 51'ini oluşturdu. Üçlü arka kameralı cihazların pazar payı da yüzde 15'e ulaştı.

Akıllı telefon teknolojisinin kullanım şeklini basitleştirme potansiyeline sahip oldukları için, tüketicilerin ilgisini çeken akıllı saatlerin satışı da yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 47 artış kaydetti.

GfK Telekomünikasyon Sektörü Uzmanı Igor Richter, yaptığı değerlendirmede, akıllı telefon özelliklerinin teknolojik yenilikler ve tüketici talepleri nedeniyle sürekli geliştiğini belirtti.

Richter, "Cihazınızla özel anları yakalamak, paylaşmak ve hareket halindeyken eğlenmek, optimum dengede özellikler gerektirir. Daha fazlasına olan bu ihtiyaç, cihazlarda çoklu kameralarda artışa ve güçlü performans gerektiren uygulamaların kullanımı arttığı için de daha iyi işlemcilerin geliştirilmesine sebep oldu." ifadesini kullandı.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
2.451 Değişim: 0,00% Hacim : 39.179 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 2.421 26.05.2022 Yüksek 2.456
Açılış: 2.423
16,3598 Değişim: 0,07%
Düşük 16,3130 27.05.2022 Yüksek 16,3841
Açılış: 16,3488
17,5915 Değişim: 0,18%
Düşük 17,5279 27.05.2022 Yüksek 17,6366
Açılış: 17,5596
974,81 Değişim: 0,23%
Düşük 971,08 27.05.2022 Yüksek 976,84
Açılış: 972,60
bigpara

Copyright © 2022 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.