Güncelleme Tarihi:

Akbank, küresel kazananların açıklandığı ödül töreninde ‘Yapay Zekâda Dünyanın En İyi Bireysel Bankası’ unvanına layık görüldü.
Akbank Genel Müdürü Kaan Gür, ödüle ilişkin değerlendirmesinde banka olarak yapay zekâ dönüşümünü erken dönemde öngördüklerinin altını çizdi. Gür, “Bugün yapay zekâ kurumların nasıl düşündüğünü, nasıl karar aldığını ve nasıl değer ürettiğini belirleyen temel bir unsur haline geldi. Biz yapay zekâyı bankamızın bütün reflekslerine entegre edecek bir strateji belirledik. Bu sayede süreçleri hızlandıran, karar alma kalitesini artıran, içgörüyü destekleyen, hem müşteri deneyimini hem de ekip memnuniyeti ve verimliliğini derinleştiren bir sistem inşa ettik” dedi.
‘40 MİLYON AKILLI İPUCU VERİYORUZ’
Geniş bir yapay zekâ altyapısıyla çalıştıklarına vurgu yapan Gür, sistemle ilgili şu bilgileri paylaştı: “Akbank Asistan her ay 2 milyonun üzerinde etkileşimle müşterilerimizin bankacılık ihtiyaçlarını anlıyor, taleplerini gerçekleştiriyor. Ürettiğimiz yapay zekâ destekli satış motorumuz, 2 binden fazla veri setinden beslenerek 200 adet makine öğrenme modeli ve 200 kadar da müşteri profilleme analitik model stokumuzu, 5 milyonlara ulaşan günlük mobil kullanıcımıza ulaştırıyor. Akbank Mobil’deki yapay zekâ tabanlı iletişim alanımızda ayda 40 milyondan fazla tamamen kişiye özel akıllı ipucunu müşterilerimizle buluşturuyor, böylece onların finansal kararlarını destekliyoruz. Akbank’ta yapay zekâyı bankacılık faaliyetlerimizde kullanmanın yanı sıra, bu alanda yol gösterici rolünü de sahipleniyoruz. 2025’in ilk çeyreğinde yayınladığımız “Sorumlu Yapay Zekâ Manifestosu” ile benimsediğimiz ilkeler kapsamında, yapay zekâ teknolojilerinin kullanım rehberini herkese açık kaynaklarda ve şeffaf bir şekilde sunuyoruz.”