Güncelleme Tarihi:

Yılbaşı hazırlıkları hızlanırken tezgâhlarda kokina yoğunluğu başladı. Her yıl aralık ayıyla birlikte talebi artan kokinalar, bu sezon da çiçekçilerin vitrinlerini süslüyor. Kasım ayında artan kasımpatı satışları çiçeklerin yüzünü güldürmüştü şimdi gözler yılbaşının simgelerinden kokinaya çevrildi. Çiçekçiler, kokinanın dayanıklı yapısı ve eğlenceli görüntüsü nedeniyle yılbaşı süslemelerinde sık sık tercih edildiğini ve talebin de her yıl arttığını belirtiyorlar. Özellikle ev süslemeleri, restoran dekorasyonları ve kurumsal hediyeler için yoğun sipariş alındığı vurgulanıyor. Geçmişte daha dar bir alıcı kitlesine hitap eden kokina, özellikle son yıllarda sosyal medya ve süsleme trendlerinin etkisiyle hem tüketiciler hem de çiçekçiler için trend haline geldi.
Kokinanın toplanma ve hazırlanma süreci meşakkatli. Ormanlık alanlardan toplanan yeşil dallara, “tavşan memesi” adlı kızıl meyvelerin tek tek elle bağlanmasıyla hazırlanıyor. İstanbul Çiçekçiler Esnafı Odası Başkanı Sunay Çalışır’a bu sene kokinadaki talebin boyutunu ve sektördeki yeni trendleri sorduk.
200 BİN DEMET SATIŞ BEKLENİYOR
Kokinanın şu anda tezgâhlarda bol olduğunu söyleyen Çalışır, talepten memnun. Geçen yıla oranla talepte yüzde 60-70 oranında bir artış gözlemlediklerini söyleyen Çalışır, “Her yıl kokinaya olan talep artıyor ama bu seneki kadar yüksek oranda kokina hazırlığı yapan tedarikçi görmedik. Geçen sene İstanbul genelinde 100 bin demet satılmıştı, bu sene beklentimiz 200 bin demet satılması yönünde” diye konuştu.
Peki hazırlaması hiç de kolay olmayan kokinaların fiyatları ne kadar? Çalışır’ın verdiği bilgilere göre bir kokina demeti 250-300 TL’den, buket halinde ise 1000-1500 TL’den satılıyor. Çalışır, İstanbullu esnafın bu yılbaşı sezonunda kokinadan en az 50 milyon TL’lik hasılat beklediğini söyledi. Büyük mağazaların vitrinlerinde yer alan dekorasyonların da çiçeğin popülerliğini olumlu yönde etkilediğini kaydeden Çalışır, 2025’te nergisin trend olduğunu 2026’da ise lale, nergis ve sümbül satışlarında artış beklediklerini vurguladı.
KASIMIN YILDIZI KASIMPATI OLDU
Kasım ayında Türkiye genelindeki çiçek tezgâhlarında kasımpatı rüzgârı esti, “Kasımda kasımpatı alınır” trendi sektörde bir hareketlenme yarattı. “Eskiden kasımpatı çiçeğini pek soran olmazdı” diyen Çalışır, kasımpatı ithal ve pahalı bir çiçek olmasına rağmen geçen yıla oranla talebin yüzde 60 arttığını kaydetti. Kasımpatının adet fiyatı 200-250 TL arasında değişiyor.
Kredi kartı faizlerinde indirim! 1 Ocak'ta yürürlüğe girecek