2. el otomobile ‘kampanya’ freni

Güncelleme Tarihi:

2. el otomobile ‘kampanya’ freni
Oluşturulma Tarihi: Aralık 21, 2024 04:00

OTOMOTİV markalarının yıl sonunda yaptığı agresif kampanyalar, dört aydır sürekli yükselen ikinci el otomobil pazarını kasımda yavaşlattı.

Haberin Devamı

Hürriyet’in Türkiye İstatistik Kurumu’ndan (TÜİK) derlediği verilere göre, kasımda devri yapılan otomobil sayısı bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 39.2 artarak 630 bin 35 adet oldu. Ancak, temmuz ayından bu yana sürekli artan ikinci el otomobil satışları kasımda bir önceki aya göre yüzde 7.3 oranında daraldı. 11 aylık toplam satışlar ise bu sene ilk kez 2023 yılını geride bıraktı ve geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 0.25 artarak 6 milyon 429 bin adet olarak gerçekleşti.

2. el otomobile ‘kampanya’ freni

TOPLAM PAZAR 9 MİLYON ADET

Kasım ayında motosiklet, minibüs, kamyonet dahil tüm araç türlerini kapsayan devir sayısı ise Kasım 2023’e göre yüzde 30.16 artarak 917 bin 715 adede çıktı. 11 aylık dönemde ise toplam devri yapılan araç sayısı yüzde 0.9 azalarak 9 milyon 703 bin adet olarak kayıtlara geçti. TÜİK verilerine göre, kasımda trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı da geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 3.7 artarak 188 bin 966’ya yükseldi. Söz konusu dönemde trafikten kaydı silinen taşıt sayısı ise yüzde 61 artışla 4 bin 444’e çıktı. Böylece trafikteki taşıt sayısı, kasımda 184 bin 522 artış kaydetti. Trafiğe kayıtlı toplam taşıt sayısı ise kasım ayı sonu itibarıyla 31 milyon 67 bin 698 oldu.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!