Güncelleme Tarihi:
Türkiye ile Azerbaycan öncülüğünde hayata geçirilen ve Ticaret Bakanlığı himayesinde faaliyet gösteren Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği’nin (TÜREK) kuruluşu imza töreniyle gerçekleştirildi.
Toplantıda konuşan Bolat, “Aynı değerleri taşıyan ülkeler ve aynı hikâyeleri anlatan halklar olarak, aynı marka diliyle konuşmalı, aynı medya ağında buluşmalıyız” dedi. Her geçen yıl büyüyen TDT (Türk Devletleri Teşkilatı) üyesi ve gözlemci devletlerinin 2023 yılında toplam Gayrisafi Yurtiçi Hasılası’nın (GSYH) 1.8 trilyon doları aştığını, nüfusunun ise 175 milyona ulaştığını belirten Bakan Bolat, “Dış ticaret hacmimiz 1.2 trilyon dolara ulaştı. Türk dünyasının toplam reklam pazarının büyüklüğü ise 7 milyar Euro seviyesinde. Bu anlaşma ile ortak medya dili ve reklam mesajlarının oluşturulmasını, Türk markalarının bölgesel markalardan küresel markalara dönüştürülmesini ve uluslararası kamuoyunda Türk Dünyası’nın gücünün pekiştirilmesini amaçlıyoruz” dedi.