11 Eylül, Türk tekstiline yaradı

Güncelleme Tarihi:

11 Eylül, Türk tekstiline yaradı
Oluşturulma Tarihi: Ekim 01, 2001 11:01

İşadamı Kemal Şahin, yaşanan son gelişmelerin Türk tekstil sektörü için bazı şanslar doğurduğunu, bu şansı geliştirmeleri gerektiğini söyledi.

Şahinler Holding Başkanı Kemal Şahin, yaşanan son gelişmelerin, Türk tekstil, konfeksiyon ve hazır giyimcileri için bazı şansları da beraberinde getirdiğini belirterek, `ABD ve bazı Avrupa ülkelerinin Pakistan, Afganistan, Hindistan, Tunus, Fas ve Bangladeş`ten ithal ettiği hazır giyim ve konfeksiyon talepleri Türkiye`ye yönelmeye başladı. Bu şansı biz de geliştirmeliyiz` dedi.

ABD`ye yapılan terörist saldırı sonrası tüm dünyada özellikle hazır giyim ve konfeksiyona yönelik harcamalarda tüketicilerin sınırlamaya gittiğini kaydeden Şahin, saldırı sonrası gündeme getirilen savaş senaryolarının tüm dünya insanlarını tedirgin ettiğini ve buna bağlı olarak harcamalarını azaltmaya gittiğini belirtti.

Dünya pazarlarında yüzde 20 oranında satış düşüşleri yaşandığına işaret eden Şahin, `Saldırı sonrası (üçüncü dünya savaşı mı çıkacak) beklentisi hakim oldu. Bu da insanların moralini bozdu ve tüketime yansıdı. Pazar çalışmalarının sonuçlarına göre ilk etapta yüzde 20`lik satış düşüşü oldu. Dünya tüketicileri, harcamalarında daha tutucu davranıyor` dedi.

Dünya borsalarındaki düşüşün de insanları fakirleştirdiğini ifade eden Şahin, bunun daha çok küçük ve orta kesimdeki yatırımcıları etkilediğini anlattı. Şahin, önümüzdeki günlerde bu daralmanın devam edeceği endişesini taşıdıklarını kaydetti.

Şahinler Holding`in ABD`ye geçen yıl 100 milyon dolar tutarında hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı gerçekleştirdiğini bildiren Kemal Şahin, gelecek yıla ilişkin bu pazara yönelik önemli projelerinin bulunduğunu söyledi. Son gelişmelerle ABD`ye yönelik programlarını değiştirmediklerini vurgulayan Şahin, şunları böyledi: `ABD dünyanın en lüks tüketiminin olduğu yerdir. Saldırı sonrası bu tüketim de çok etkilendi. Ama bize gelen mal taleplerinde iptaller olmadı. Müşterilerimizden Türkiye`ye karşı bir tavır yok. ABD pazarına yönelik gelecek sene için daha büyük ve ciddi programlar hazırlıyoruz. Türkiye`de bulunan 4 tesisimiz ABD`ye mal üretiyor. Bunlar yüksek gelir grubuna hitap eden kaliteli konfeksiyon ürünleridir.`
ABD`li müşterilerinin en ciddi korkularının uçak yolculuğu olduğunu öğrendiklerini belirten Şahin, bu eğilimin giderek yaygınlaştığını anlattı.

Türk ihracatçılarının, daralan dünya piyasalarında pazar paylarını artırmaya yönelik eskisinden daha yoğun çalışmalara girmesi gerektiğini ifade eden Kemal Şahin, uluslararası piyasalarda Türkiye`nin gücünün Türk müteşebbisleriyle artırılacağını ve bunun için çok uygun bir zaman olduğunu söyledi.

Şahin, `Biz ihracatçılar, bürolarımızda oturup, müşteri beklemeyelim. Uçak fobisi gelişen müşterilerimizin ayağına biz gidelim ve onlara birşeyler satalım. Türk ekonomisi ihracatla hayat bulacaktır` diye görüşlerini aktardı.

Şahin, Türk hükümetinin de değişen şartlarda özellikle ABD`ye yönelik kotaları gündeme getirmesi gerektiğini, kotanın, ihracatın önündeki en büyük engel olduğunu kaydetti. ABD kotasını aşmak için birçok işadamının Türkiye dışında yatırıma yöneldiğini dile getiren Şahin, kotaların genişletilmesi veya kaldırılmasıyla bunun da önüne geçilebileceğini sözlerine ekledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!