Güncelleme Tarihi:
Vahap Munyar'ın yazısı şöyle:
ODTÜ Elektronik mezunu iki arkadaş Necati Ertuğrul ile Timuçin Erpolat, 10 yıl önce çalıştıkları şirketlerde sık sık bir konuya kafa yordu:
Türkiye'de siber güvenlik alanında yerli ürün açığı var. Birlikte bu işe girelim.
Ertuğrul ve Erpolat, çalıştıkları kurumlardan ayrılıp kolları sıvadı. İlk işlerde umutlanınca aralarına Tolga Erpolat da katıldı. Ertuğrul, o günleri anlatırken ilk aldıkları işi anımsadı:
Natek'i sıfır sermaye ile kurduk. 15 bin liralık bir iş aldık. O işle ilk faturayı kestik.
Başlangıçta yabancı firmalarla iş ortaklığı yaptıklarını belirtti:
Türkiye'deki şirketler ve kamu kurumları, siber güvenlikte bilinen bir ürüne çakılı kalır. Yerli geliştirileni kolay kolay denemez.
Geçen 10 yılda siber güvenlikte milli çözümler üretir hale geldiklerini vurguladı:
Aslında pazar ABD'de geliştirilen ürün ve yazılımların kontrolünde. Biz yerliler arasında ciddi anlamda öne çıktık.
Siber güvenliğin giderek "veri analitiği"ne dönüştüğüne değindi:
Bu işte yapay zeka artık daha etkin kullanılıyor. Farklı sistemler konsolide ediliyor.
"Güvenlik Olay Yönetimi", "Ağ Erişimi Kontrolü" gibi programları geliştirdiklerini kaydetti:
Örneğin, yetkisiz bir bilgisayarın ağa erişiminin engellenmesi ya da kontrollü erişimine izin verilmesi gibi programlar geliştirdik. Hazine Müsteşarlığı, "Güvenlik Olay Yönetimi" programının ilk müşterileri arasında yer aldı.
100'ü aşkın kurumsal müşterilerinin olduğuna işaret etti:
Türkiye, siber güvenlikte bir devlet politikası geliştirmeli. Yerli ürün geliştiren şirketlerin önü açılmalı. Kamu kurumlarının siber güvenlikle ilgili program, yazılım seçimleri de yerli üründen yana olmalı. Bu konuda Almanya'yı örnek alalım.
10 yılda 35 milyon liralık ciroya ulaştıklarını aktardı:
Katma değeri çok yüksek bir iş yaptığımız için kârımız 1314 milyon lirayı buluyor. Bu paranın 1012 milyon lirasını ArGe'ye ayırıyoruz. En önemli hedeflerinin ihracat olduğunu paylaştı:
Bu amaçla Ankara ve İstanbul'un yanısıra Münih'te de bir ArGe merkezi oluşturduk. Ayrıca Dubai'de ofis açıyoruz.
Hedefimiz Türkiye'nin önde gelen siber güvenlik ihracatçısı olmak.
3 merkezde toplam 150 dolayında yazılımcının görev yaptğının altını çizip, bu alandaki sıkıtının üzerinde durdu:
10 bin lira aylık maaşla yazılım elemanı bulamıyoruz. Bizim aradığımız beceri ve deneyime sahip insanlar genelde, "Dünyanın neresine gitsem" diye düşünüyor.
10 bin lira maaşla bile eleman sıkıntısı çekilen bir alanda ihracatta öne çıkmak mümkün olabilir mi?
Cannes'da bedava simit-çay uyarısı
2013 yılı Kasım ayı... Simit Sarayı İcra Kurulu Başkanı Abdullah Kavukçu ile birlikte MAPIC için Cannes'deyiz...
Kavukçu, LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, Ramsey CEO'su Hüseyin Doğan, Folkart Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak, Kandilli Kulübü Başkanı Onur Soysal, işadamları Saffet Ulusoy ve Emin Önal ile birlikte bedava simitçay dağıttı.
Simit Sarayı'nın bedava ikramı 3 gün sürdü. Fuarın sonrası Avi Alkaş ve Yonca Aközer'e Cannes Belediye Başkanı'ndan uyarı geldi: Simit Sarayı'nın MAPIC'te herkesi bedava doyurması, buradaki yiyecekiçecek birimlerine darbe vurdu. Ücretsiz ikramı sınırlayın.
Markalı ihracatta kilo fiyatı 100 doları buluyor
PERAKENDE gayrimenkul fuarı MAPIC'in Türkiye temsilcisi Alkaş Yönetim Kurulu Başkanı ve JLL Türkiye Ülke Başkanı Avi Alkaş ile Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer'in düzenlediği zirve... Masada Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sami Kariyo, BMD Başkan Yardımcısı Cüneyt Yavuz, Tescilli Markalar Derneği (TMD) Başkanı Füsun Kuran, Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı, Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu ve Genel Müdürü Osman Arar, Mudo Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Taviloğlu ile Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz var.
Alkaş, Cannes'deki (Fransa) MAPIC'e geçen yıl BMD öncülüğünde 8 perakendecinin katıldığını anımsattı:
BMD, 1820 Kasım 2015'te gerçekleşecek fuarda daha geniş katılımla yerini alacak.
Abdullah Kiğılı, MAPIC'e katılımın önemini örnekledi:
Çin'de ilk mağazayı Guangzhou'da açmıştık. Şimdi bir departman store ile anlaştık. 6 ay içinde 100'ü aşkın noktada çıkacağı corner'larımız olacak. Bize bu kapıyı MAPIC açtı.
Süleyman Orakçıoğlu, dış mağazaların ihracata katkısına işaret etti:
Türkiye'nin kilo başına ihracat geliri 1.5 dolar. Turquality destekli markalarda bu rakam 3 dolara çıkıyor. Hazır giyimde 2024 doları buluyor. Kendi dış mağazalarımızda fiyat 50100 dolara ulaşıyor.